- lör 17 feb 2007, 11:44
om man lyfter på olja locket till en motor som enbart gått på R-tec så är locket & skvalpskyddet (gallert/silen under locket) helt rena, som om motorn var ny.
gå ut o kolla på era lock så kan ni avgöra om motorn har fått avlagringar.
för mycke avlagringar kommer att sotaigen spjällhusetna (ETM) & tillslut får ni prblem med vevhusventilationen
Daddan skrev:En Biltemaolja hade jag inte tänkt hälla i T5:an, det var bara en fråga. Nu känns ju kvalitetsklass-systemet HELT VÄRDELÖST.jag personligen vet inget om biltemas olja så jag vet inte om den är bra eller dålig. det jag vet är att just volvos vita motorer mår mycket bra at att köras på R-tec
Tänk om däcken var samma lika. Ett däck klassat för 300km/h håller inte för annat än en Fiat 600 och exploderar i farter över 70 km/h.
Oljefabrikanterna kan kyssa sina ar-len om detta stämmer. Det är i så fall både dyrare och billigare oljor som kan vara skräp. Nej, skärpning i så fall.
om man lyfter på olja locket till en motor som enbart gått på R-tec så är locket & skvalpskyddet (gallert/silen under locket) helt rena, som om motorn var ny.
gå ut o kolla på era lock så kan ni avgöra om motorn har fått avlagringar.
för mycke avlagringar kommer att sotaigen spjällhusetna (ETM) & tillslut får ni prblem med vevhusventilationen