Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
Har du känt på slangarna till värmepaketet, om båda är lika varma eller om returslangen är misstänkt kall? De du når i motorrummet.
av Alexxxo
Har inte gjort det, ska göra det nu efter jobbet
När jag satt fast där i snön o höll på backa och köra fram när hjulen bara spinnde i ca 20-30 min så kom det riktigt bra värme, nästan för varmt kändes det. Men efter att jag kom loss o va ute på vägen igen så gick det tillbaka till det vanliga, blåste kall/ljummen luft.
Men det är bara vid minus grader , är det + grader ute så blåser det varmluft i kupen
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Antar att du varvade motorn en del då, dvs kanske fick upp lite bättre tryck i systemet och därmed mer varmvatten i värmepaketet. Mängden varmt vatten som behöver pumpas igenom ökar ju när det är kallare.
av Alexxxo
Den högra slangen är mycket varm medans den till vänster är varm
Bilagor
3B5F94DB-05DD-4C6E-B3AA-241ADE520152.jpeg
3B5F94DB-05DD-4C6E-B3AA-241ADE520152.jpeg (1.69 MiB) Visad 453 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Då har du dåligt flöde i värmepaketet.

Det finns diverse fulknep för det där. Slangarna du har på bild där sitter med snabbkopplingar och ska gå lätt att ta bort. Det går då att ex spola baklänges med vattenslang lite försiktigt eller prova fulknep som maskindiskmedel (aluminium i diskmaskin ser ju bra trist ut så jag skulle själv vara försiktig med just det) för att lösa upp vad det nu är.
av Alexxxo
Du tror alltså att det blir bra om jag spolar värmepaketet?
Jag hoppas attdet bara är det o inget annat
Det högra slangen som är mycket varmare, är det in och det andra ut?
Då spolar jag alltså baklänges? Där slang nr 1 sitter?
Bensinpriser v2

Lär bli värre.. :bored: (MeidasTouch) […]

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]