Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av felkod
Okej jag ska se till att byta spjällhus behöver jag tänka på något speciellt vid bytet? Beställa från bildelsbasen? Hur ser turbotrycksventilen ut och vart sitter den? Lika bra och byta den direkt kanske
av MickeM
Ett begagnat Magneti gasspjäll är ett stort risktagande, då alla är lika usla. På ren Svenska.
Gul ettikett är en förstärkt variant som togs fram redan under garantitiden på dessa modeller, men med ålderns rätt är som nog inte mycket bättre idag. Då krävs också en kalibrering a okänd summa på Volvo.
Men visst kan det vara ett ekonomi alternativ.

Dom renoverade har annan hårdvara med kontaklösa givare och borstlös motor, så 'inget elektroniskt slits mekaniskt som i Magnetispjällen.
Dom kommer med programvara som självkalivrerar sig. Instruktioner medföljer.
(Grannens bytte nyligen)

Jag vet inte exakt vart turboventilen sitter, men det borde sitta en vakuumslang på vastegatens reglervakuumklocka på turbon, och därmed kunna följa den slangen till ventilen.....
av felkod
Okej den jag har i nu har gult klistermärke. Ska kolla på olika alternativ samt leta rätt på turbo ventilen. Åter igen stort tack
av BMBoe
Vad menas med intermittent? Jo , oregelbundet återkommande! Lite att utforka då med andra ord tack..
Den stora annons-tråden

Onykter eller förare utan körkort? D[…]

Det fungerar fortfarande inte vad jag vet. Så[…]

Undersökt närmare till att börja me[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Det blir ju kalas, bra deal dessutom! Är det[…]