Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
Datorn är kopplad till tändningen,

1. när man vrider på nyckeln startar datorn
2. när man sedan slår av tändningen så skickar nätdelen en signal till moderkortet att stänga av datorn. Skulle datorn hänga sig innan den hinner slå av sig så bryter nätdelen strömmen efter 45 sec.

Nätdelen kollar också att batteriet inte sjunker under 11 volt händer det slås datorn av, så det är ingen risk att man kör slut på batteriet

Nätdelen klarar också att jobba mellan 6-28 volt
av Pebben
Så datorn stänger av sig varje gång du startar bilen? Jag tyckte just det var störande så jag satte ett litet 12volts batteri och en diod bredvid datorn. Klarade bara att driva den i några sekunder men tillräckligt för en start om man stannat vid broöppning eller liknande.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Rillee skrev:Datorn är kopplad till tändningen,

1. när man vrider på nyckeln startar datorn
2. när man sedan slår av tändningen så skickar nätdelen en signal till moderkortet att stänga av datorn. Skulle datorn hänga sig innan den hinner slå av sig så bryter nätdelen strömmen efter 45 sec.

Nätdelen kollar också att batteriet inte sjunker under 11 volt händer det slås datorn av, så det är ingen risk att man kör slut på batteriet

Nätdelen klarar också att jobba mellan 6-28 volt
Blir det inte väldigt mycket omstarter så fort man vrider av tändningen? Jag vet att min RTI åker upp och ner som en Jojo (de ggr som man använder den) samt att de tillfällen som baksätespassagerarna ser på den bärbar DVD så måste man köra med batteriet monterat då tändningen även bryter 12V uttaget bak. Så om syftet med anläggningen är att kunna se/lyssna så kanske du skall tänka om när det gäller avstängningen. (även påsättningen via tändninglåset är inte något som jag skulle göra...) Men det var ett klart seriöst bygge, lite som Pimp My Ride.
Användarvisningsbild
av greeeken
Vilket ska man välja?
Roadrunner eller Mediacar
Nån som testat ?
Användarvisningsbild
av Rillee
greeeken skrev:Vilket ska man välja?
Nån som testat ?
sen finns det centrafuse oxå http://www.fluxmedia.net/
och en massa andra, inte lätt att välja :shock:
Användarvisningsbild
av eccy243
Varför ser inte jag några bilder i första inlägget?? :(
Användarvisningsbild
av greeeken
Rillee skrev:
greeeken skrev:Vilket ska man välja?
Nån som testat ?
sen finns det centrafuse oxå http://www.fluxmedia.net/
och en massa andra, inte lätt att välja :shock:
Jo de klart du har rätt
Känner mig bara mer hemma med just dessa 2 .
Fast dom flesta är ju ganska lika.
av matzen10
eccy243 skrev:Varför ser inte jag några bilder i första inlägget?? :(
Ta på glirorna! :lol: Närå. De finns där; ladda om sidan ska du se att de ploppar fram!

M V H
---< Matz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Jo ja men jag ser alltså inte Torxskruven pg[…]