Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av deska
black skrev:konstigt att du har stc men inte själva knappen.....hade det varit en 2.5t awd så hade man kanske förstått det.....

hur många knappar har du under "ACC panelen" och vad är det för knappar?
har tre en stc, en för larmet (rörelsesensorn) och en till som jag inte minns vad det är. den jag saknar är dstc eftersom jag är nästan säker p åatt jag har dstc då jag fick meddelande om antisladd ur funktion en gång i datorn.
av Hellrider
deska skrev:
black skrev:konstigt att du har stc men inte själva knappen.....hade det varit en 2.5t awd så hade man kanske förstått det.....

hur många knappar har du under "ACC panelen" och vad är det för knappar?
har tre en stc, en för larmet (rörelsesensorn) och en till som jag inte minns vad det är. den jag saknar är dstc eftersom jag är nästan säker p åatt jag har dstc då jag fick meddelande om antisladd ur funktion en gång i datorn.
kolla under hö pass-stol,lyft lite på mattan där under,sitter det en silvrig moj skruvad där med en 10 skallig bult så har du det,,men jag skulle finna det otroligt om du har det med tanke på knappen
Användarvisningsbild
av black
har du STC knappen då har du inte DSTC......

hade du haft antisladd då hade det stått DSTC....men det enklaste är väl ringa till Volvo. Har du reg.nr. så kollar de upp det direkt.
Användarvisningsbild
av deska
black skrev:har du STC knappen då har du inte DSTC......

hade du haft antisladd då hade det stått DSTC....men det enklaste är väl ringa till Volvo. Har du reg.nr. så kollar de upp det direkt.
det kan man ju ja, tänkte inte på det. tack :D
av Y.F
CarMan skrev:
Hellrider skrev:
CarMan skrev: nä i början fans bilar med endast ABS
v70´n?? det har ja då aldig sett,möjligtvis då gamla s80 från volvo begagnat
jag tänkte på P2 platformen i almenhet när jag svara

S80 finns defenetivt utan STC, tror även V70 har saknat deta, men trådskaparen pratar ju viserligen om S60 o där har dom nog alltid haft minst STC.
Både V70 och S60 hade STC som tillval i början, vill minnas att STC kostade runt 6000 och DSTC över 10000, STC ingick också i säkerhetspaketet. STC blev standard någon gång under 2001. DSTC blev standard på den svenska marknaden från och med modellår 2005. Modellår 2004 kostade DSTC för övrigt drygt 6000 extra.
av buuyuu
DSTC och Four-C är nog den knappar jag önskar funnits i min bil. Iaf. DSTC, känns tryggare liksom. Men nu är det som det är, och jag är jättenöjd med bilen hittills i övrigt. Får väl se hur jag känner mig efter nästa vecka och servicen som ska göras. OBS, inte pga. personalen utan bara räkningen... :cry: :)
av Akesson76
Stämmer,

Jag har en V70 2,4T-01 utan STC.
av OrsonGbg
Appropå STC och DSTC så tycker jag volvo borde infört DSTC som standard tidigare än modellåret 2005. Säkerhetssystem som inte är standard förknippar inte jag med ambitionen att vara världsledande inom bilsäkerhet.
av S60AWD2.5T
OrsonGbg skrev:Appropå STC och DSTC så tycker jag volvo borde infört DSTC som standard tidigare än modellåret 2005. Säkerhetssystem som inte är standard förknippar inte jag med ambitionen att vara världsledande inom bilsäkerhet.

Volvo vill helt enkelt ha ett konkurens kraftigt pris därav den lägre säkerhetsutrustningen.

Men visst är det synd att ekonomin får styra över säkerheten se bara på alla småbilar....
av OrsonGbg
Att japanska och franska småbilar tar extra betalt för sidoairbags och ESP kan jag till viss del förstå, de säljer inte bilar med säkerhetsargument. Volvo har alltid varit ett föredöme när det gäller att introducera säkerhetssystem på ett tidigt stadium. Synd att de inte gjorde DSTC som standard, jag tror kunderna hade köpt bilarna ändå. Samt att Volvo hade stärkt sin image som en säker och trygg bil genom att introducera detta system på ett tidigt stadium.

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]