- fre 03 jan 2014, 23:38
mikkelsson skrev:Hej, vi har en 2.0f som vi haft sedan ny, kört 7000 snart. Den drar runt litern på bensin och är surrig i motorvägsfart dvs högt varvtal. En 6 växel hade varit önskvärt. Man hör dock inte motorn mycket så det är mest förbrukningen jag stör mig på. Hade även en v70 classic diesel 163 hkr med sexväxlad låda. Låg runt 0,64 med den men skatten runt 5000 per år! Dessutom är den mer "gungig" i fjädring än vår v70 II som känns mycket bättre på vägen. Tajtare ihopskuvad, fast fjädring, fantastiska stolar och i mina ögon modernare bil gör valet enkelt för mig. Har du pengarna och tycker om att det händer nåt när du trampar på gasen så tag en 2,5ft så får du en bil som är kul att köra. Dessutom mycket mer modern bil som sagt....Vad är det för årsmodell på din 2.0F?
Jag trodde också att eftersom jag köpte en v70classic diesel från 2008 så skulle den vara fri från problem men det verkar inte spela någon roll. Strul med virvelspjäll, bilen skakade pga bromsproblem bak (handbroms), gummilisterna lossnade! Vid förardörr samt en bak så jag fick limma dem. Rena skämtet till kvalitet med tanke på att den kostade närmre 300000kr ny. Bromsarna är också mycket bättre i vår V70 II.
Servicelampan tändes ju också efter ett år även om jag bara körde 2000 mil istället för de 3000 jag har för mig att den skulle klara.
Det som var bra var att kamremsbytet endast kostade knappa 5000kr.
Varje dag i veckan hade jag valt en V70 II.

- By Pistmaskin99