Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
förutsätter inget, men undrar över verkstaden kunskap om dom inte ens nämner en sådan sak när man ber dom speca vad som ingår. Tycker mer det är du som verkar naivt försvara dom dyra märkesverkstäderna. Och som jag tidigare också nämnt så skiljer det ca 2000kr mellan auktoriserade verkstäder med - påstår du alltså att den ena märkesverkstden systematiskt lurar sina kunder?
Användarvisningsbild
av CarMan
Teemu skrev:förutsätter inget, men undrar över verkstaden kunskap om dom inte ens nämner en sådan sak när man ber dom speca vad som ingår. Tycker mer det är du som verkar naivt försvara dom dyra märkesverkstäderna. Och som jag tidigare också nämnt så skiljer det ca 2000kr mellan auktoriserade verkstäder med - påstår du alltså att den ena märkesverkstden systematiskt lurar sina kunder?
det är klart det skiljer på priset mellan olika märkesverkstäder, alla har ju olika förutsättningar & olika omkostnader, samt att det vora kartelbildning om alla tog sammapris.

tycker du att den ena verkstan är för dyr, så ta nästa.
Tycker du den ena verkstan är bättre än den andra, men dom är dyrare, så får du väll göra en av vägning om det är värt att betala mer.

vill du serva bilen på en allbilsverksta så gör det, allt är upp till dig, ingen tvingar dig. Men det finns alltid en anledning till varför man tar det pris man tar.
av Teemu
åklagarn skrev:det var den killen som jag fått som personlig mekaniker jag mailade och frågade - alltså inte en kundmottagare.

:D ja så du förutsätter alltså att den ena verkstan tänker ta betalt för filter/pumpbyte men inte göra bytet, och att nästa verkstad skall göra en komplett service till en kostnad som enbart täcker materialkostnaden , du verkar väl naiv[/quote]

Har nu fått svar på om det bytet var med och det var inräknat i offerten jag fick. Alltså lite dryga 4000kr billigare ärn den lokala auktoriserade verkstaden och dessutom med ELF olja som ju Renault rekommenderar. Vet inte vilken olja volvo verkstäderna använder iofs, men jag spara gärna 4000kr och får samma jobb utfört. För den insparningen kan det mycket väl bli tal om toning tex.
Användarvisningsbild
av greeeken
Ja ä nöjd me stället ja hitta
Bra bil i upplands väsby

Dom gjordeservicen som dom skulle
Bytte inget.
Dom ringde o frågade om saker ja redan viste om bilen. inget annat än dt som var lite "fel" sa dom till mig
Gamla torkare, bakbromsar klarar sig inte till nästa service o högger torkar motor ä paj
av åklagarn
Teemu skrev:förutsätter inget, men undrar över verkstaden kunskap om dom inte ens nämner en sådan sak när man ber dom speca vad som ingår. Tycker mer det är du som verkar naivt försvara dom dyra märkesverkstäderna. Och som jag tidigare också nämnt så skiljer det ca 2000kr mellan auktoriserade verkstäder med - påstår du alltså att den ena märkesverkstden systematiskt lurar sina kunder?

du skriver ju att du har en verkstad som tar 2900 för servicen ink matr
även om dom har ett lågt påslag på reservdels priset är det mindre än vad tankarmaturen + oljan kostar tillsammans. det går helt enkelt inte ihop fattar du?
av Ackerman
zenobia skrev:
Teemu skrev:brukar ju synas ganksa bra om det är gammalt smutsigt fett eller nytt och fräscht.
Hade jag varit du hade jag nog begärt redigt reducerat pris alt. att dom fått göra om hela servicen under uppsyn.
Jag skickade ett litet mail till deras VD igår. Får se vad svaret blir på det.
Men tanken är inte dum, alternativt få dom att förlänga deras servicegaranti på känsliga punkter och därtill kommande följdfel ett bra tag utöver det år dom annars garanterar....
Jag fick min framruta spräckt vid service på Volvoverkstad utanför Malmö. Jag påtalade detta för kundmottagaren innan jag lämnade verkstaden, dom lovade att återkommma men inget svar. Jag skrev till Volvo men ingen respons över huvudtaget. Skall beställa ny V70 nästa vecka men det blir inte där!!
Användarvisningsbild
av CarMan
Ackerman skrev:
zenobia skrev:
Teemu skrev:brukar ju synas ganksa bra om det är gammalt smutsigt fett eller nytt och fräscht.
Hade jag varit du hade jag nog begärt redigt reducerat pris alt. att dom fått göra om hela servicen under uppsyn.
Jag skickade ett litet mail till deras VD igår. Får se vad svaret blir på det.
Men tanken är inte dum, alternativt få dom att förlänga deras servicegaranti på känsliga punkter och därtill kommande följdfel ett bra tag utöver det år dom annars garanterar....
Jag fick min framruta spräckt vid service på Volvoverkstad utanför Malmö. Jag påtalade detta för kundmottagaren innan jag lämnade verkstaden, dom lovade att återkommma men inget svar. Jag skrev till Volvo men ingen respons över huvudtaget. Skall beställa ny V70 nästa vecka men det blir inte där!!
Nu är jag inte med.
du tala om för verkstan att dom spräckt rutan när du lamna in bilen? har dom varit hemma i ditt garage o spräckt rutan?
hur är den språckt, vad har hänt?
av Hellrider
Jag fick min framruta spräckt vid service på Volvoverkstad utanför Malmö. Jag påtalade detta för kundmottagaren innan jag lämnade verkstaden, dom lovade att återkommma men inget svar. Jag skrev till Volvo men ingen respons över huvudtaget. Skall beställa ny V70 nästa vecka men det blir inte där!![/quote]
Konstigt det är många rutor som går sönder just på verkstaden,,måste vara nåt konstigt med detta,,,,,,,,,,,,,,,,
av Frigge
Har ni inte sett det senaste serviceprotokollet ?
Där finns en ruta för "Spräck vindruta" :wink:
Japp, så servar man på en Auktoriserad verkstad så spräcker man rutan.
Allt för att kunden ska komma tillbaka :lol:

/Fredrik
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 54
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]