- lör 25 feb 2006, 23:43
Jag Kan skriva det med stora bokstäver om ni har svårt att läsa.
JAG FÖRSVARAR INTE DOM FEL SOM BEGICKS; DÄRIMOT IFRÅGASÄTTERJAG OM DET ÄR RÄTT FRÅN INSIDER ATT UNDAN HÅLLA INFORMATION & PÅ SÅ SÄTT KUNA FRAMHÄVA FLER FEL ÄN VAD SOM IGENTLIGEN BEGICKS !
Jag liter inte på Insider !
i denna test som insider gjorde skötte dom sig bättre än vad dom brukar göra, men dom ljuger fortfarende! men inte i lika stor utsträkning som tidigare.
kilen från Ford i studion var väl en VD = han behöver inte vara tekninsk kunnig på bilar & har svårt att försvara sig.
Forden är faktisk den bil som jag tror att Insider halt felaktigt anklagade, men utan alla upgifter vet vi ju inte.
Man hör tydligt i inslaget hur Robban läser den punkt som han tycker är fel.
nått i stil med att bromsarna ska kollas med borttagna hjul.
om dom inte har ändrat i service protokollen så infattar denna pumpt att man kollar skivbromsar mad bort tagna hjul & trumbromsar via inspektions hål.
sedan vid vissa sedvicar så finns en annan pukt där det står att trummbromsar ska kollas med losstagna trummor.
nu har jag inte filmklippet här, men jag vill minnas att det är sekundär backen som dom tycket är tunn & enligt vad jag minns så är den inte i mina ägon för tun ! 8men jag vill gärna se filmen igen.
ateist75 skrev:CarMan skrev:Varför försvarar du dårarna på nämnda verkstäder? Till och med verkstadschefen (jag tror det var på Ford verkstaden) satt och tittade ner i golvet och hade inget som helst att säga till sitt försvar. Och det min vän var inte vinklat av TV3.58 skrev:Det lämnades in 4 bilar en ford en volvo en golf och en saab.Här visar du din okunighet i ämnet!
Volvoverkstan klarade sig bäst men inte prickfritt. ford skötte sig bedrövligt eftersom dom missade att bakre bromsarna var helt slut, dessa ramlade i småbitar när insiders mek tog isär dom, däremot så tyckte dom att spruckna navkapslar för över 600:- var viktigt att byta.Saab bytte bakbromsarna även fast dom var helt ok, däremot så missade dom att frambromsarna drog snett och var enligt Motormännen i det närmaste trafikfarliga.Golfen hade verkstan överhuvudtaget inte tagit bort bakhjulen och tittat på bromsarna på, man riggade vänster bakhjul så att man kunde se detta, ändå så var detta ikryssat som en kontrollerad punkt i servicen.Gemensamt för alla verkstäder var att alla ville byta torkarblad och bromsar även fast dessa innan var dokumenterat i bra skick.Enligt en anonym mek så var detta i stort sett standardgrejor man gör eftersom detta är bra och lättförtjänta pengar och något som kunden sällan grymtar så mycket om.
Vi vet inte hur många bilar som lämnades in, men dom sa i inslaget att det var 4:a bilar.
Vi vet inte vilken service bilarna lämnades in på. = Vi vet alltså inte om trummorna skulle demonteras på denna service, eller om inspektion skulle ske genom tittgjugar.
backarna på forden var inte utslitna, men dem var rostangripna.
vi vet inte hur glappt hjllagert var på golfen, kan det ha varit inom toleransen? det är ju rulllager på denna o inte kullager !
vi vet inte om bakbromsarna byttes i onödan på Sabben
vi vet inte hur skicket var på torkarbladen.
--------------
det vi vet är:
att dom missa att ett belägg satfast på Saaben & att deta balägg var slut (mis från verkstan)
Volvon hade inte fått anmärkning på att spolningen var dålig (något en normal kund själv säger till om ifall han vill ha det åtgärdat) (många med så där gammla biler fixar sånt själv)
Volvon fick ingen anmärkning på rosten, dett ingår igentligen inte i servicen men man brukar anmärka på detta om det inom snar framtid är dags för besiktning (desutom fick den vaäll bara bra att veta på besiktningen?)
Forden missa dom ju troligtvis ingen ting på, då jag inte tror att det ingick bortagning av trumor i den service dom gjorde & en anmärkning på navkapslarna är väll inget fel, det är ju upp till kunden om han vill byta.
Forden hade nån form av elfel, men alla funktioner fanns! lagning av elfelet ingår ej i service! vilman attt verkstan ska kolla på elfelet får man ju beställa detta jobb
Golfen missa dom kanske bara att kolla kakhjulslagert, men det vet vi inte , då vi inte vet hur glappt det var.
Insider vrider för mycke på allt för att jag ska ha förtroende för dom i andra tester dom gör! I denna test var dom bättre än dom varit tidigara (läs dom ljög mindre än i dom andra biltesterna dom gjort)
Däremot kan jag hålla med om att det inte är helt och hållet mekens fel utan framförallt ledningen på firmorna. Det är klart att ackord ger mer cash i VDs fickor och då kan man leva med lite missnöjda kunder....ett tag. :evil:
Jag Kan skriva det med stora bokstäver om ni har svårt att läsa.
JAG FÖRSVARAR INTE DOM FEL SOM BEGICKS; DÄRIMOT IFRÅGASÄTTERJAG OM DET ÄR RÄTT FRÅN INSIDER ATT UNDAN HÅLLA INFORMATION & PÅ SÅ SÄTT KUNA FRAMHÄVA FLER FEL ÄN VAD SOM IGENTLIGEN BEGICKS !
Jag liter inte på Insider !
i denna test som insider gjorde skötte dom sig bättre än vad dom brukar göra, men dom ljuger fortfarende! men inte i lika stor utsträkning som tidigare.
kilen från Ford i studion var väl en VD = han behöver inte vara tekninsk kunnig på bilar & har svårt att försvara sig.
Forden är faktisk den bil som jag tror att Insider halt felaktigt anklagade, men utan alla upgifter vet vi ju inte.
Man hör tydligt i inslaget hur Robban läser den punkt som han tycker är fel.
nått i stil med att bromsarna ska kollas med borttagna hjul.
om dom inte har ändrat i service protokollen så infattar denna pumpt att man kollar skivbromsar mad bort tagna hjul & trumbromsar via inspektions hål.
sedan vid vissa sedvicar så finns en annan pukt där det står att trummbromsar ska kollas med losstagna trummor.
nu har jag inte filmklippet här, men jag vill minnas att det är sekundär backen som dom tycket är tunn & enligt vad jag minns så är den inte i mina ägon för tun ! 8men jag vill gärna se filmen igen.