Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
mbc skrev:
joel80 skrev:Har du läst bruksanvisningen själv? Vekar som att man måste in i nån meny...
Enda gången man ska in i menyn är för att ändra volymanpassningen, annars är det bara att vrida på source iallafall på min.
Ja, du tycks ha rätt. Instruktionsboken nämner bara volymändringen genom att trycka på Source och öppna en meny. Dom verkar utgå från att AUX väljs på Sourceratten. Så då får vi istället fråga om joel80 läst instruktionsboken själv och acceptera förstahandskunskapen från mbc!
Användarvisningsbild
av joel80
Jo jag läste.. men förstod tydligen inte så bra! Men det är faktiskt så att det inte står något om att man kan vrida den till Aux!
Så här står det om "knappen":

7. SOURCE PUSH MENU –
Öppnar huvudmenyn – Tryck
Vrid för att välja:
Radio – FM, AM
Cd
Cd-växlare (tillval)

Alltså aux finns inte som ett val som man kan välja när man vrider enligt bruksanvisningen..

Jag tycker det är märkligt att TS har porten men inte kan få fram något.. man skulle gärna vilja ha lite mer info om vad som är testat och inte...
Användarvisningsbild
av rennan
okej
nu har jag letat runt i menyn och det ända jag hittar är volym på aux men fått igång spotyfi på min iphone har jag inte,så det 'ända jag vill veta är,finns det någon som bara kan förklara hur man gör,allt annat om instruktionsböcker och vilka som läst vad vill jag inte veta
mvh
Fredrik
Användarvisningsbild
av joel80
Har du spotify premium då? Alltså kan du köra igång och lyssna på spotify i din mobil när den inte är kopplad till bilen?
Du kommer inte kunna styra spotify via radion eller rattknapparna, endast via mobilen. Det finns ingen styrning via en 3,5mm-kontakt.. endast ljud ut, precis som att du skulle koppla in ett par hörlurar.
Användarvisningsbild
av joel80
Ok.. och du sätter igång musiken så att det spelar i mobilen när du pluggar in den i aux-uttaget då förstår jag.
Märkligt.. antingen missar du något eller så är något trasigt.. :)
Användarvisningsbild
av rennan
har jag fattat rätt om det är så att om jag pluggar i sladden i mobilen och sen till aux uttag så ska det funka,jag ska alltså inte behöva leta igenom menyn eller?för där finns inget aux bara volym aux.jag har fått många svar och det är jag tacksam över men ingen har talat om hur jag ska göra bara vad som kan vara fel,om nån har gjort det snälla säg bara hur :wink
mvh
Fredrik
av Tobzter
Om du snurrar på source hjulet de med CD/FM/AM/CDCHANGER/AUX Finns inte aux med då ?..de är inte så att du har en eftermarknads aux adapter? Pröva ställ in stereon på cdchanger och sätt på musiken på telefon
av Stenström
Jag har eftermonterat min auxanslutning och har även så jag kan koppla in USB. Jag trycker 3 gånger på FM så jag kommer in i FM3 sen är det frekvensen på radion som jag ställt in på 88,3 tror jag det är. Sen är bara att köra....Men detta är som sagt ett eftermonterat system som är gjort på Docent Decibel.
Användarvisningsbild
av johnnype
Stenström skrev:Jag har eftermonterat min auxanslutning och har även så jag kan koppla in USB. Jag trycker 3 gånger på FM så jag kommer in i FM3 sen är det frekvensen på radion som jag ställt in på 88,3 tror jag det är. Sen är bara att köra....Men detta är som sagt ett eftermonterat system som är gjort på Docent Decibel.
Du har en FM-sändare, så det är nog inte likt det TS har på något sätt övht.

Alla tändspolar är utbytta till nya orig[…]

Finns det någon chans att få tag i m32[…]

EX60

Jag har i alla fall anmält mig som för[…]

Testa trycka på ladda medan du kör och […]