Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

det luktar reklam här...
Jag tror Gandalfi säljer ppc prylar o inget annat
(käns ju aningen udda att hylla denna pryl i denna tråd, då denna pryl inte kan hjälpa till att hitta det fel denna tråd handlar om?)
tala gärna om exakt vad delen kosta & vad du köpte den!
Reklam???

Allvarligt talat nu.....här är man glad som en speleman för att problemet som jag hade gick att lösa helt på egen hand med hjälp av felsökningsmakapär. I tråden, om du bemödar dig med att läsa den,.....kan du läsa att Rogge Johansson beskriver evaporatorgivaren, var den sitter och vilka fel som brukar bli om den felar. Jag kände igen symtomen köpte en makapär(som jag inte tänker namge) och vips hade jag hittat felet, pluss ett till.
Som om makapären var okänd på detta forum och behövde mer reklam.....suck.
Att mitt fel beskrevs i en tråd som handlar om fläkt som går efter det att motorn stannat kan jag inte hjälpa...sökfunktionen är sådan.

Men du...ha det fint!!
Finns det något sätt att klura ut vilken av givarna som det handlar om? Jag har en V70 2,5T -98 som har samma fel som beskrivits - funkar kanon till en början men efter en timme (mindre än så i denna sommarvärme) börjar ventilationen låta som en tilltäppt dammsugare och knappt ingen kyla når ut i kupén. Om jag minns rätt så var det dessutom så att jag fick svårt att få ut värme i kupén när det var riktigt kallt på vintern... Minns dock inte om det kom missljud från ventilationen då...

Det kan ju vara bränslepumpen nere i tanken s[…]

Ni känner er bil bäst, jag får k&[…]

Lambdalampan lyser

Kolla insugspackningen noga. Det behövs inte[…]

Vilken säkring är det till strålka[…]