Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tomsa skrev:
Vojje skrev:Vagnskadeförsäkringen ersätter yttre skador på din bil om du krockar, råkar ut för skadegörelse eller skadar bilen av en ren olyckshändelse.

M.a.o. är den inte tillämplig i ett sådant fall med feltankning.
Tror han drog en liknelse med självförvållad skador å inte trodde att det gick på vagnskadan i sej
Prixis :-)-)
Volvo sa att det brukar räcka med att tömma och göra rent tanken och bränsleledningar byta bränslefilter och kolla spridarna,Försäkringsbolaget sa att dom tar kostnaden för rengörning och bränslefilter upp till 6000kr inklusive bärgning och eftersom jag inte använde bärgning så kan kan dom göra i ordning bilen för upp till 6000kr/1000kr i självrisk var det.Nu är det bara att hoppas på dt bästa :)
tomsa skrev: Jag har mer tänkt på den som en försäkring mot vad andra gör för skador och sedan smiter,typ parkeringsskador mm men visst har du en poäng där.
Det är trafikförsäkringen som ska täcka den typen av skada. (men ger sig motparten inte tillkänna :twisted: så har man givetvis möjlighet att pröva skadan mot sin egen vagnskadeförsäkring).
av tomsa
Guligan skrev:
tomsa skrev: Jag har mer tänkt på den som en försäkring mot vad andra gör för skador och sedan smiter,typ parkeringsskador mm men visst har du en poäng där.
Det är trafikförsäkringen som ska täcka den typen av skada. (men ger sig motparten inte tillkänna :twisted: så har man givetvis möjlighet att pröva skadan mot sin egen vagnskadeförsäkring).
Trafikförsäkringen ger dej ingen ersättning för skada på eget fordon utan endast den andres eller personskada osv.
Vagnskade delen gör detta däremot
Njae, i så fall skulle du bli utan ersättning om du inte har vagnskada (som ju är en frivillig försäkring). Motpartens trafikförsäkring betalar ut skadeersättning till ditt försäkringsbolag. Förs.bolagen clearar denna typ av ersättningar mellan varandra. (Du vänder dig såklart till ditt bolag oavsett om du har vagnskadeförsäkring eller ej) Om det är en ren smitning så finns det möjlighet att få ersättning genom trafikförsäkringsföreningen. Funkar inte det heller, så återstår att pröva skadan mot sin egen vagnskadeförsäkring.

Hmm intressant om ni lyckas med programmeringen..[…]

Jag måste köra min bil minst 5 mil inna[…]

Volvo appen

Helt klart är vi några som haft bekymme[…]

V-parts.se eller din lokala volvohandlare.