Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Christian
Ajaj ministern,

Jag vågade dock inte helt lita på den då jag passerade fartkamerorna på E22 innan jag kalibrerat den mot GPS:en.

Ska göra en exakt inmätning med mina 16":are - det verkar som det finns ordentlig marginal på en analoga visaren.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nej det ska ju inte vara så stor marginal.
ligger du på 120 med den analoga mätaren så vsar den digitala 110
av Mikael-71
Måste säga att jag blir mer o mer impad för varje dag..... :shock:

V70 2004 HU603, funkar lika bra på den också.

Iskallt med hastigheten i radion. Radion visar 5% lägre hastighet på min. Måste nog anta att den stämmer bra.

Men inget emot att ta fram EQ'n o justera upp lågbasen 2pinnar, mellanbasen 1 pinne, mellanregister ned 1pinne och diskanten upp 2. Dvs 5,4,3,5 i fram och 5,3,5 i bak. (kompenserar för högatalarnas usla frekvensgång) Sedan drar man på en låt med bastryck i. Imponerande, tyckte sambon också för jag väckte tydligen henne och ungarna när jag stod ute på gården o poppade lite med stängde dörrar. :wink:

Mikael
av nevyn
Det sista lät inspirerande, det måste jag också prova... :D
Användarvisningsbild
av Matteb
Har just testat ovan på min HU-601, nu har den fastat i något inställningsläge, någon som vet hur man kommer tillbaka till standard läget?
av Funatic
Någon som vet om man kan komma åt ljudinställningsmenyerna på en HU-803? Jag kommer helt enkelt inte åt dom. Andra dola menyer har jag, men de ser inte likadana ut som på PDF-länken...
Stereon jag har är alldeles ny (utbytt mot likadan pga fel)

någon?
av zebulonm
Länken funkar inte längre. Någon som kan lägga ut den igen, eller kanske maila den?
av haxpet
Jag sökte i Google och fick ner en .pdf som hette sådär. Men jag vet ju fortfarande inte om man kan få fram samma info på displayen på min HU-850 som man kan få fram på en HU-803?

Dom är väl inte riktigt av samma desgin heller?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Ja det var ju billigare än på Volvo i J[…]

Fel generator V70??

Är det bara att byta rakt av eller någo[…]

har ett udda problem, har en V50 2010, med 2.0 Fle[…]

Sant! Men är ett verktyg "dyrt"? - […]