Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvokombi
Jag pendlar 6 mil om dan på mestadels motorväg och då ligger jag oftast i 120. Sommartid 0,78-0,8 enl färddatorn verklig förb ca 5 cl mer. 15 tums 195/65. Kortkörningar på vintern drar den mycket
av broman
Har servat bilen med allt som ingår där, och Pumpat däcken, Och bilen drar fortfarande lika mycket, strax under litern, men väldigt mycket landsvägskörning, kan inte förstå vad som kan göra att den dra så mycket, Är det någon som har någon ide vad man kan göra?

//Broman
Kärvande bromsar är väl första tanken som dyker upp (ligger an alltså). Var den BSR-trimmad? Har du provat med original programvara?
av broman
Motörhead skrev:Kärvande bromsar är väl första tanken som dyker upp (ligger an alltså). Var den BSR-trimmad? Har du provat med original programvara?

Inga bromsar som ligger på, Kollade det med när jag höll på med bilen,
Fick boxen till den för någon vecka sen och har ej tagit mig för att göra det än,
Användarvisningsbild
av Bosa
Kör med standarddäck på min V70N 140hk MY05, mao 196-65/15 sommar som vinter. Hakka V på sommaren och Hakka 7 på vintern, Hakka 8 beställda till denna vinter.
Har stat för drygt de senaste 11 månaderna vilket täcker cirka 3600 mil, blandad körning men pendlar dryga 14 mil till jobbet med mestadels landsvägskörning.

Genomsnittlig förbrukning: 0,82 l/mil
Lägsta förbrukning på en tankning: 0,738 l/mil
Högsta förbrukning på en tankning: 0,92 l/mil
Genomsnittlig volym per tanktillfälle: 59,76 liter
Genomsnittlig kostnad per tanktillfälle: 864,63:-
Genomsnittlig kostnad per mil (bränsle endast): 11,90:-
Genomsnittlig kostnad per mil (ackumulerad): 15,40:-

..Jag är inne på spjällhus men v[…]

Ja, sitter långt ned så man behöv[…]

Jag beställer hem ett par och testar!

Volvo appen

Var precis i kontakt med Kundsupport via chatten, […]