Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
wissel skrev:På 2005 or så är det 2 nycklar från start. :P :P :P
På min 01'a så var det två standard nycklar med fjärr och 1st service nyckel original.
Har senare köpt till en KIR så jag har 4nycklar totalt :) Borde räcka.
av micklen
Rooney skrev:
wissel skrev:Tyvärr...ditt förslag är som du säger 4-5 år gammalt.
Idag funkar inget av detta, en Begagnad KIR där du inte har KOD
för transpondern är helt värdelös då det inte går att programmera om den utan denna PIN.
Lösa nyckelämnen har dom också slutat att sälja. Har försökt på olika Biliaverkstäder
och jag har till och med givit dom Art.nr. men dom vägrar. Kontaktade Volvo GBG där dom
försvarade detta med att det då skulle kunna gå att beställa nycklar hej vilt....alltså riktigt SKITSNACK från
deras sida. :cry:
Så du är nog piskad att beställa " på riktigt" dvs. genom Volvo ÅF. Gangster metoder som dom ägnar sig åt. :evil:
Jag är i samma situation som TS, precis köpt min första V70 och fick bara med en nyckel. Att jag ska spärra de andra är ju självklart, men vill gärna ha en extra hängandes där hemma i alla fall. Det finns gott om nycklar med lösa nyckelämnen på ebay, kan man avända sig av dessa? tex http://www.ebay.com/itm/BRAND-NEW-UNCUT ... 92&vxp=mtr

Fick du dessa att fungera?

Kunde volvobil programmera dessa?

//Carl
av Rooney
micklen skrev: Fick du dessa att fungera?

Kunde volvobil programmera dessa?

//Carl
Jag behövde aldrig beställa då en andranyckel dök upp i posten från säljaren...

Utrustningslista: — Multimediasystem MM21 T[…]

OTA 4.xx

Jag fick bilen den 2 juli då den hade versi[…]

Kolla på bildelsbasen.se , där finns tr[…]

Volvo appen

Jag kan starta värmaren och fjärrstarta […]