Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ingen som har koll på hur de gör rent vevhusventilationen på 8000 mils servicen? Det är något munstycke eller dylikt som blåses rent om förstått saken rätt? Har sett tråd där en fullständig rengöring görs, men om man gör samma som volvo själva hade gjort på servicen så borde man ju vara safe. Någon med koll?
av Arnold
aldrigstanna skrev:Ingen som har koll på hur de gör rent vevhusventilationen på 8000 mils servicen? Det är något munstycke eller dylikt som blåses rent om förstått saken rätt? Har sett tråd där en fullständig rengöring görs, men om man gör samma som volvo själva hade gjort på servicen så borde man ju vara safe. Någon med koll?
Det är väl på 18 000 milaservicen som vevhusventilationen rengörs.
av valln
Arnold skrev:
aldrigstanna skrev:Ingen som har koll på hur de gör rent vevhusventilationen på 8000 mils servicen? Det är något munstycke eller dylikt som blåses rent om förstått saken rätt? Har sett tråd där en fullständig rengöring görs, men om man gör samma som volvo själva hade gjort på servicen så borde man ju vara safe. Någon med koll?
Nej, vid 16000 mil.
av Arnold
valln skrev:
Arnold skrev:
Nej, vid 16000 mil.
Ok. Men det är i alla fall inte vid 8 000 mil.
Enligt receptionisten idag på bilia så var det också 16k... Inget skulle göras mellan 6-12 k, förutom bas service :/ vet att jag har läst soppafilter och rengöring vevhus 8k på sugmotor :/
Jag fick höra ca samma summa eftersom man tydligen måste ta bort insuget. Men jag köpte bara slangen och bytte själv på parkeringen på 30 min...

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Stämde ju rätt bra med några felko[…]

Blev ett köp av nya sommarhjul igår. Ho[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Finns det någon expert på det i Sk&ari[…]

Fick bilen igår! :-D IMG_2056.jpeg IMG_2[…]