Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av monza
Perc skrev:Folk som hävdar att "fyrhjulsdrift inte är nödvändigt" pratar i nattmössan, och folk som köper framhjulsdrivna XC-bilar borde undersökas i hjärnan.

Tyvärr har jag aldrig själv lyckats äga nån fyrhjulsdriven bil själv, för jag har alltid en massa annat på önskelistan då jag köper bil och det är svårt att kombinera utan obegränsad budget. Utbudet på begmarknaden blir mycket tunt också.

Ok...
Användarvisningsbild
av Perc
monza skrev:
Perc skrev:Folk som hävdar att "fyrhjulsdrift inte är nödvändigt" pratar i nattmössan, och folk som köper framhjulsdrivna XC-bilar borde undersökas i hjärnan.

Tyvärr har jag aldrig själv lyckats äga nån fyrhjulsdriven bil själv, för jag har alltid en massa annat på önskelistan då jag köper bil och det är svårt att kombinera utan obegränsad budget. Utbudet på begmarknaden blir mycket tunt också.

Ok...
:lol:

Nu var ju jag ute efter en biltyp som inte allmänt sett köps som fyrhjulsdriven, och jag specade den ju inte själv utan köpte en lagerbil. Men visst retar det mig varje gång jag trycker på gasen och antispinnlampan tänds.

Folk som beställer en ny XC70 och väljer framhjulsdrift däremot...
av monza
Ja, då blev det betydligt mindre motsägelsefullt och "självkränkande".
Bra att du tog det på rätt sätt. :)
av llesrof
Tyvärr har jag aldrig själv lyckats äga nån fyrhjulsdriven bil själv, för jag har alltid en massa annat på önskelistan då jag köper bil och det är svårt att kombinera utan obegränsad budget.
Äh... sätt upp AWD på önskelistan också så löser det sig :mrgreen:

Jag kör framhjulsdrivet, manuellt och med dubbdäck och klen motor på jobbet och det spinner om framhjulen hela tiden trots att bilfan knappt rör sig ur fläcken. På samma snötäckta gator sugs jag iväg som av en osynlig kraft när jag kör XC70:n. Den drar iväg sanslöst fint på snö. De flesta som anser att AWD är onödigt har nog aldrig ägt en AWD-bil någon längre tid :D

Diameterskillnaden på hjulet blir stor vid R[…]

Kloka tankar! Även om min bil är lastgam[…]

Relä K uppbrunnet.

Sitter där ett relä med 87 och 87b m&ari[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]