Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
MartinS skrev:Om man tittar på bilias hemsida där det står vad som görs vid olika servicar nämns inget om att leder kontrolleras.

/Martin
Det är ju det jag ALLTID säger, hemmapulare & små verkstäder kan inte serva!!!
Dom tyder protokollen fel! Det som står i protokolen är "stödord" för vad som sak göras, det är inte en steg för steg beskrivning...
Användarvisningsbild
av CarMan
Zekkeman skrev:
Frigge skrev:I Volvos serviceprogram ingår kontroll av Framvagn o länkar o leder vid varje service.

/Fredrik
Man behöve inte serva bilen på auktoriserad märkesverkstad för
att garantier skall gälla, EU-direktiv. Har jag hört
Nä det behöver du inte, men Servicen ska göras enligt tilverkarens karav!
bara att gå tillbaka till den icka aktoriserade verkstan & försöka reklamera den glappa P-ändan, så får du se om dom fixar den !
Användarvisningsbild
av Jocke S.
MartinS skrev:
Om man tittar på bilias hemsida där det står vad som görs vid olika servicar nämns inget om att leder kontrolleras.

------------------------------------------------------------------------------

Styrning/framvagn: kontroll/slitage = Bl.a. styrleder etc.
Användarvisningsbild
av MartinS
Jocke S. skrev:MartinS skrev:
Om man tittar på bilias hemsida där det står vad som görs vid olika servicar nämns inget om att leder kontrolleras.

------------------------------------------------------------------------------

Styrning/framvagn: kontroll/slitage = Bl.a. styrleder etc.
Jag får inte upp det på min bil när jag slår in regnummret på bilias sida i allafall.

/Martin
Användarvisningsbild
av CarMan
Det får stå vad det vill på deras hamsida, kontroll av framvagnen ingår idagsläget på dom modeller som finns.

sen är det ju inte helt ovanligt att man "missar" visa service pumkter när man servar på nån allbilsverkstad man tror är billig.
av Frigge
Ja tror dom har fuskat över din bil. Nee visst ja det gör ju inte småverkstäder. Dom kollar ju bilen mycket bättre än Märkesverkstäder,INTE !!! :wink:

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
Frigge skrev:Ja tror dom har fuskat över din bil. Nee visst ja det gör ju inte småverkstäder. Dom kollar ju bilen mycket bättre än Märkesverkstäder,INTE !!! :wink:

/Fredrik
ja hur får man nöjdast kunder, jo om man inte har några anmärkningar på bilen så är ju kunden nöjd (specielt om bilen är relativt ny)

----------------
Konstigt att en kund kan betala för att man ska kolla/gåigenom bilen & sen bli arg om man hittar nått som är defekt/slitet.
vill man inte veta vad som är slitet, så lämna då inte in bilen...
Användarvisningsbild
av eccy243
Faktiskt... Jag servar nyare bilar dagligen och har noterat att på vissa servicar är just punkten "Framvagnsupphängning/styrning, kontroll/slitage" borta. Men det skadar ju inte att knycka lite i hjulet ändå...
Användarvisningsbild
av CarMan
eccy243 skrev:Faktiskt... Jag servar nyare bilar dagligen och har noterat att på vissa servicar är just punkten "Framvagnsupphängning/styrning, kontroll/slitage" borta. Men det skadar ju inte att knycka lite i hjulet ändå...
Mig paserar ialla fall ingen bil ytan att framvagnen kollas, oavsett vad som står på protokollet, så vida det inte är nån form av dom där reduserade servisarna.
Användarvisningsbild
av klang666
Ja hurvida märkes resp annan verkstad är bra eller inte och vad som kollas eller inte kan ni ju fortsätta diskutera här ifall ni vill.

Mitt första inlägg handlade om att en styrled inte håller mer än 3500 mil och det tyker jag fortfarande är dåligt.
Det handlar väl om underleverantörer som i princip ska göra delen gratis och på kortast möjliga tid.. Och då är väl goodwill ett sätt att byta delen utan att erkänna att det är dålig kvalitet på den samma!?

Dosan heter Icarsoft cr Max. Samt Biltemas dosa f&[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]

Jag har hittat i USA och på Skandix. Men fin[…]