Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andy78
Det finns en del andra för android sök på obd, men tourqe är den bästa och utvecklas kontinuerigt och billigt att köpa endast 29kr
Det finns en uppsjö program att installera på datorn om man vill det jag installerade Vitalscan som följe med dock ej prövat programmet mot bil då det är så smidigt att använda tourqe och enkelt att sms:a eller maila loggen till någon annan.

Jag ska köpa en extra adapter som jag alltid har i bilen i vanliga fall så går jag runt med den i fickan.
Användarvisningsbild
av popeye65
Köpte en på ebay för 86:- inkl. frakt. Får väl anses som rimligt.
Den som jag bjöd på Tradera landade på 196:- i slutändan :o, jag slutade bjuda när priset var 160:-
Denna skickas från Kina, så det tar väl en stund för den att komma hit, men jag har inte bråttom :)
av andy78
nej den kan inte släcka servicelampan, den brukar du kunna släcka utan verktyg.
Den klarar endast OBD koder relaterat till motorstyrningen.
När jag beställde från kina så har jag haft grejerna på 3-4 dagar.
av xenon666
Verkar en bra sak det där, en kompis visade mig hur den fungerade med Torque till Android, men är det någon som vet om det finns något program till Iphone?
av klacken
Jag beställde också en ELM327 på ebay,fick den igår och har nu Torque pro appen i telefon men jag får ingen kontakt med ELM,söker bt enhet men hittar ingen.Har också provat med frugans telefon men den hittar inget heller.Har jag fått en icke fungerande ELM eller vad kan felet vara?
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Får du och din fruga kontakt med varandras telefoner via bluetooth? Har ni Iphones? Du har bilen igång va eller tändningen i läge 2? :shock: Ibland kan man ha bråttom när man ska prova roliga saker.
av andy78
Samsung hade tidigare en bugg, det finns lite grejer man kan stänga av elm auto timing + lite till gå till intällningar i tourqe och prova lite, tändningen måste va på.
C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Men för bövelen slå av skorna inn[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]