Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har kört med ok lysfotogen (gulflaska ,oljebaserad) 1/2 flaska vid full tank . rensar alla beläggningar som bensinen passerar , gasa upp ca 3000varv stäng av upprepa ett par gånger då ni stänger av bilen , funkar klockrent ! spridare spjäll stift mm rengörs ,vid service av spridare så läggs dom i fotogen över natten för rengöring ,,,leffe
Volvos nummer på IAT-sensor är 9445153, fick endast tag på den hos volvo, men detta var som sagt till 2,4t -00 så vet inte om det sitter samma på alla modeller men det kan ju volvo få fram. Men tror att 140hk & 170Hk har denna inbyggd i LMM och motorer med turbo från 2003/04 är denna inbyggd i laddtrycksgivaren (som sitter Precis brevid denna)

Hittade en länk som ni kan kolla på bilden vart dessa sitter

http://www.heavens.se/IMG_0101-webb.jpg

Lycka till
leffe56 skrev:jag har kört med ok lysfotogen (gulflaska ,oljebaserad) 1/2 flaska vid full tank . rensar alla beläggningar som bensinen passerar , gasa upp ca 3000varv stäng av upprepa ett par gånger då ni stänger av bilen , funkar klockrent ! spridare spjäll stift mm rengörs ,vid service av spridare så läggs dom i fotogen över natten för rengöring ,,,leffe
Leffe: finns det några risker med detta tillvägagångssätt? Annars låter det som ett enkelt och billigt första steg i min felsökan och något jag ska testa.
Jag upplever ryck vid jämn gas, tydligast på 3 och 4 växeln vid hastigheter runt 70-80. Mer sällan och inte lika tydliga ryck på 5an och 110kmh.
Läst hela tråden, felsökning pågår och får väl kolla upp mer kring LMM och IAT tills jag finner felet.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]