Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
CarMan skrev:
nevyn skrev:Jag tror det var det som Carman menade, dvs avtalen har mig veterligen ett preliminärt leveransdatum helt enkelt för att de inte har en aning om när bilen kommer oftast. Såvida man inte köper en lagerbil.
Japp så var det!

men somvanligt så vill man misförstå så gör men det.
Det är inte så fruktansvärt självklart att det är så du menar eftersom det finns avtal som stipulerar att ÅF faktiskt ansvarar för leveranstiden.
av nevyn
Fast det är ju bara ett preliminärt datum, så då är det väl bara ett preliminärt ansvar? :lol: :lol:
av NCR
agb007 skrev: Du har inte valt den hemska white pearl färgen eller ?
Vad är hemskt med den? Hade jag varit på gång med bilbyte nu hade jag säkert valt den då jag såg en Lexus med en liknande lack, hur snyggt som helst!
av agb007
NCR skrev:
agb007 skrev: Du har inte valt den hemska white pearl färgen eller ?
Vad är hemskt med den? Hade jag varit på gång med bilbyte nu hade jag säkert valt den då jag såg en Lexus med en liknande lack, hur snyggt som helst!
Tycker man om övergödda semlor är den grym :)

Nä, skämt åsido tycker den ser för j-vlig sen så är den inte så kul att ha att göra med Volvos enda 2-skikts baslack. Det normala är att man lägger metalicar i 2 skikt vått i vått samt avslutar med klarlack.
I det fallet är det samma material båda gångerna. I white pearl fallet är det först en ground och därefter en pearl som läggs. Två helt skilda material.
av Pebben
nevyn skrev:Fast det är ju bara ett preliminärt datum, så då är det väl bara ett preliminärt ansvar? :lol: :lol:
Hur vet du att det bara är ett preliminärt datum?
av NCR
agb007 skrev: Nä, skämt åsido tycker den ser för j-vlig sen så är den inte så kul att ha att göra med Volvos enda 2-skikts baslack. Det normala är att man lägger metalicar i 2 skikt vått i vått samt avslutar med klarlack.
I det fallet är det samma material båda gångerna. I white pearl fallet är det först en ground och därefter en pearl som läggs. Två helt skilda material.
Så det är alltså svårt att lägga den lacken, ok...då kanske man förstår varför den är så försenad om ingen är speciellt duktig på det. :)
av nevyn
Pebben skrev:
nevyn skrev:Fast det är ju bara ett preliminärt datum, så då är det väl bara ett preliminärt ansvar? :lol: :lol:
Haha, missade poängen lite.

Om de ansvarar för ett visst leveransdatum så är det ju inte preliminärt. Det förstår ju jag också, jag syftade på att jag skrev preliminärt leveransdatum tidigare, som du också citerade. Men så krånglade jag till det lite för mig.

Men det är ju verkligen bra att några ÅF faktiskt lovar (för det måste ju också betyda att de försöker hålla) leveransdatum.

Jag har ju inte nån jättestor erfarenhet av nybilsköp så jag kanske ska hålla tyst...
av Pebben
nevyn skrev:
Pebben skrev:
Haha, missade poängen lite.

Om de ansvarar för ett visst leveransdatum så är det ju inte preliminärt. Det förstår ju jag också, jag syftade på att jag skrev preliminärt leveransdatum tidigare, som du också citerade. Men så krånglade jag till det lite för mig.

Men det är ju verkligen bra att några ÅF faktiskt lovar (för det måste ju också betyda att de försöker hålla) leveransdatum.

Jag har ju inte nån jättestor erfarenhet av nybilsköp så jag kanske ska hålla tyst...
Nu fattar jag också poängen, poletten har trillat ner även här :).
Har bara köpt 3 nya bilar i mitt liv, 1st BMW, 1st Saab och indirekt 1st Volvo. Samtliga lovade leveranstiden och de ända som var senare var BMW. Där hade jag dock ett inbyte så för min del gjorde det inget att de var sena eftersom jag då körde min gamla bil "gratis".

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]

Startmotorn har precis som generatorn ingen sä[…]