Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Självklart är det så att hjulet sitter kvar med bara fyra bultar kvar... men det handlar om säkerhetsmarginaler, inte redundans. Bl.a är det symmetriska mönstret en liten ledtråd till att det inte handlar om redundans i egentlig mening, men det är förvisso hårklyverier i sammanhanget. Men bilen är inte fyrbultad från början vilket också torde ge en viss vägledning att det skall sitta fem bultar där... någon hundralapp i utlägg för nya bultar kan väl knappast vara fel.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Vojje
Det blir i vart fall snyggare med 5 bultar :D .
Dessutom slipper man onödig obalans som en följd av osymmetri :wink: .
av goaheadmakemyday
Ja jag har kört med 4 st sedan den 20/4 och efterspänt dessa. Har dragit låsmuttern löst för hand med hylsan. Det jag måste vara uppmärksam på är att om låsmuttern är dragen för hand så får man kolla ofta så den inte "skruvar ur sig själv" :) Anledningen till varför hederligt folk måste ha låsmuttrar vet vi alla....... (Parkerar bilen på säkra ställen) Jag vet en person som monterade något "skärande" mellan skruvarna till extraljuset till sin gamla Volvo efter att någon hade stulit dem. När han sedan dagen efter kom till bilen satt extraljusen kvar men det var en "blodpöl" på marken :) Detta var i Malmö på 80-talet. Malmö kallas ju som bekant för Sveriges Chicago :) hehehehe

Jag har en V40 CC T3 och nu under vintern brukar j[…]

143kr för adaptern, prova? Standardljudet l&a[…]

Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.