Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
V70 06 kan man montera drakgrok & elkablage själv på om man är lite händig o inte rägg för att såga i stötfångaren.
Det finns inget fördraget gablage som in äldra V70N, men man får ett nytt kablage & en styrenhet som bara är att ansluta.
styrenhetan behöver INTE laddas med mjukvara!
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tack så hemskt mycket för hjälpen, CarMan.
av svensen
Jeg bestilte service i dag og spurte den norske forhandleren om hva de skulle ha for å montere fast (ikke delbart) hengerfeste på min V70 -06.

NKr 9.500,– !!!!!
På kundemottaket fortalte de at selve jobben (eks. deler) var priset til kr 4.500,-.

Er det noen som har innhentet pristilbud i Sverige?

Mvh

Sven
av haxpet
CarMan skrev:V70 06 kan man montera drakgrok & elkablage själv på om man är lite händig o inte rägg för att såga i stötfångaren.
Det finns inget fördraget gablage som in äldra V70N, men man får ett nytt kablage & en styrenhet som bara är att ansluta.
styrenhetan behöver INTE laddas med mjukvara!

Hur är det på en MY05?

Jag skulle vilja montera delbart drag.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Vad jag fått erfara genom mina undersökningar i området så är det samma procedur på både MY05 och MY06 åtminståne vad gäller V70.
av Noodles
4000-4100:- monterat och klart på REBil i Falun/Borlänge.
Priset avser fast drag.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag monterade drag på en V70 -06 förra veckan, TRM och kabel bara, ingen mjukvara. (vilket var tur, åskan hade varit framme så vi hade inget internet på jobbet den dan)
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Jag monterade drag på en V70 -06 förra veckan, TRM och kabel bara, ingen mjukvara.
Ligger TRM & kabel i samma paket? Eller är det två seperata delar att beställa?

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]