Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Har du någon annan verkstad i närheten och som du känner förtroende för? Kolla saken med dom. Alla sätt är ju bra utom dom dåliga och dun har liksom inte så mycket att förlora på att testa. Du har en XC90 V8 med havererad motor. Det värsta som kan hända är att motorn måste bytas. Och det måste gå att lösa för avsevärt mindre pengar än de 80000 Volvo vill ha.
av Besviken
Hej igen!

Själv har jag inte så lång tid kvar här på jorden, då jag har en benmärgs cancer, jag ska ta ett snack med Volvo i Uppsala om min kaross är värd någe. För jag sätter inte stor värde på tingen nu, då jag inte har så länge kvar. Men få se var diskutionerna slutar imorgon.

Besviken
av Besviken
Hej igen!

Har pratat med Volvo idag och dom är beredda att ersätta skadan om den beror på felkonstruktion.
Så nu skulle dom titta på vad orsakade kamrems stoppet, Så jag väntar på samtalet som avgör om dom lagar felet.
Men jag har inte så stora förväntningar, så få se vad dom hitter som orsak.
Dom var beredda att betala 10 000 kr för bara karossen som är helt rost fri och fin. :lol: det är så man ramlar av stolen då man får dyliga erbjudanden.

Besviken
av freezingalaskan
Om det nu skulle ha ett samband med balansaxeln så tror jag du kan åberopa felkonstruktion. Det finns ett visst motornummer under året 2005 där dom började med att borra ett hål för vatten att dränera ur områded vid balansaxeln. Den gererella varningen på denna sidan atlanten är att undvika att tvätta motorn, speciellt på motorer före dräneringshålen var gjorda. Vad jag vet så kan fallering av balansaxeln orsaka följdskador, och om detta samband kan bevisas borde du ha en good chans för goodwill av Volvo, i alla fall till en viss del av reparationskostnader. Men nu kan det också vara så att Volvo Sverige behandlar kunder annorlunda än Volvo USA.

Lyckat till, och hoppas att du har kroppslig styrka att ta itu med detta tråkiga.

freezingalaskan
av larsolsson
Hej

Har du helförsäkring via Volvia?
Är du verkligen säker på att den inte träder in? Om de inte ändrat avtalen den senaste tiden så skall det väl fortfarande vara 15 000 mil som är gränsen.
Jag utnyttjade min försäkring vid 14 500 mil för växelådestrul.

/ lars
av Nefix
Precis, har man köpt den hos en Volvo handlare är det 15000 mil som gäller.
Jag hade det på min i alla fall.
av Besviken
Hej igen!

Nu har jag fått reda på efter ett samtal med högsta verkaren för Upplands motor, en mycket vänlig männinska som förståd min begäran att få mera precis preciserat orsak. Och han tog till sig mina undringar utan att jag röjde att jag var specielt intreserad av om det var balans hjulet som hade skurit.

Och igår så fick jag det otrevliga medelandet av en sur mek som inte presenterade sig. Som hotade med att bilen står på almän parkering och börjar från och med idag torsdag bötfällas för parkerings böter. "Så den måste bara bort"

Så det finns olika själar som jobbar på detta företag.

Kontentan av skadan är, att lilla kedjan som lyfter insugs ventilerna som hade gått av, och det var några kolvar som var hål i. Den informationen var jag tvungen att mjölka ur den sura otrevliga meken igår.

Så jag hade 3 som ville köpa karossen, och det blev en mek på Volvo som var snäll och förstående, så han var värd att få köpa min kaross.

Men personer som beter sig så illa i telefon och förstör för hela företaget. Gör att Jag kommer inte handla mera från Upplands motor.

Och tack för erat deltagande i min sorg.

Besviken
av Besviken
Hej!

Jag hade 3 olika som bjöd på den, en var inte närvarande, så jag ringde upp han, så den personen fick lägga bud med.
Men jag är nöjd med utgången av att karossen blev såld.

Besviken

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Det låter som ett klassiskt problem med minn[…]

Jämfört olika försäkringsbola[…]