Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Provocative skrev:Vänta lite nu. Du märkte det på blankis?
Är du säker att det lagt av? Kan det inte varit så halt att systemet jobbade men inte klarade av någonting pga halkan?
Ni andra. Rätta mig om jag har fel nu. Men för mig känns det som om systemet fungerar.
Testa att dra upp bilen i 70 på E18 o slå på en tvärnit så märker du om du har ABS eller inte.

Något mer diskret så va jag inne på samma sak :)
Tvärnit på blankis så får sys info att ok "bilen står still" alla hjulen har samma hastighet dvs noll
Men nu så e re bingen som väntar har jobbat hårt i helgen skall snusa några timmar nu
av inli
Hej
Bilen uppför sig precis som en bil utan abs. Har provat flera ggr på olika underlag.
Ska försöka felsöka lite under julhelgen... tex. koppla bort en hjulgivare och se om felkoder sätts då.

/IL
av oldtimersmc
inli skrev:Nej ,jag har inga felkoder. Det är det som är så märkligt...

/IL

Sladdade för bi den här tråden ånyo vilken kodläsare har du använt?
av joakim__
Ppc verkar bara visa felkoder som är aktiva så det finns säkert fel koder om du läser ut med vida och dice
av inli
Jaha ja, detta var ju intressant. Vad menas med aktiva felkoder?

Om jag kör med bilen, provar ABS-funktionen och sedan läser ut felkoder borde väl dessa ev. felkoder vara "aktiva"?

/IL
av oldtimersmc
inli skrev:Hej.
Har PPC från BSR.

/IL
Det är en bra kodläsare och koderna sätts och sen så lagras de så det läter märkligt.
Testa att koppla ur en sensor så du kan kolla om den larmar för det asså att du har komunikation till ditt system.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]