Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Perra83 skrev:
oldtimersmc skrev:På min bil så står det "larm utlöst kontrollera bilen" och då tror jag att det skall vara batteriet i sirenen som är slut.
Jag satt i bilen och funderade en stund med nyckeln i tändläge o ljuset på och de fick jag "låg nivå batterispänning" i displayen
Byt då bilens start batteri.
Jo det är ju nära tillhands men har de med larmet att göra, läste i forumet att batterilivslängden på sirenen är ca 10 år.
Bilen startar lätt som bara den satt nog i 10-15 minuten med lyset på men klart är att batteriet börjar att kolla på pensionering.
av estufo
MMS, Mass movement sensor. Sitter mitt i taket under en plastlucka. Den känner av rörelser i kupén. Vanligt problem på S60/V70.
av Johnnie
Kommer med lite ny information och frågor.

Efter att ha låst bilen med nyckeln i flera månader för att slippa felmeddelandet och eventuella falsklarm, har jag testat att larma bilen några gånger nu.
Felmeddelandet kommer upp i displayen men falsklarmen verkar inte komma. (Har bytt batteri i larmsirénen)
Efter att jag öppnade huven sist så verkar vajern ha kärvat fast i öppet läge och huven vill inte låsa när jag stänger, få köra med "öppen" huv så länge.
Nån som vet lösning på det problemet?
En annan sak som jag funderade på, det går att larma bilen utan att larmet går fast huven är i det här läget, ska det vara så? :???:
av Johnnie
Nu har jag skaffat VIDA och försökt konfigurera larmsirénen med det misslyckades. :(
Nån som kan förklara hur man ska göra?
När jag växlar mellan flikar i vida kommer en ruta upp, WSL login, vad är det för nåt?
av Johnnie
Nu ca 1 år efter att jag bytt batteri i larmsirénen så har det jobbiga felmeddelandet i displayen försvunnit av sig självt an nån anledning. :)
Jag hade provat nollställa med PPC, plockat av minuspolen, gjort sirénomladdning med vida och larmat på och av flera gånger i snabb följd, men inget av det har fungerat så jag gav upp, men nu är det som sagt borta. :)

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]