Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av helgonet1
wissel skrev:
StefanN skrev:Ja, och rullomkretsen är ju mindre...ganska exakt 1.8%
Hur tänker du nu ?
205x65xx15 och 195x65x15
har vad jag förstår EXAKT samma rullomkrets.
profilen 65 på bägge och 15 tum. !!?
Det är ju BREDDEN som skiljer.
;-//
Ja det undrar jag också ?:-/
Användarvisningsbild
av helgonet1
StefanN skrev:Men snälla, detta kan ju inte vara några nyheter? Kolla in valfri omvandlare tex http://www.shrek.se/rullomkrets.htm så ser ni hur det hänger ihop.
Ha ha ha jo det var nytt för mig :mrgreen: Nåja det får ju inte skilja på mer än 5% åt vardera håll, 1,9% gör ju inte så mycket.
Användarvisningsbild
av helgonet1
Ok Update: Har köpt däcken idag. Jämförde fälgarnas instansade siffror och jag förmodar att det är dessa som gäller - 6½J*65*15. Så står det på både mina och dem jag köpt. Enda siffran som inte stämde överens var 21 - 6191, på mina
stod det 47 - 6191. Har jag köpt grisen i säcken nu??
av TomasL
Du provade aldrig fälgen, eller?
Siffran 21 skvallrar om att fälgen kan vara till en 740/940. Dom har fälgar med ca 20 i ET. Dom kommer med andra ord att komma alldeles för långt ut.

Sent from my Xperia Arc using Tapatalk!
Användarvisningsbild
av helgonet1
TomasL skrev:Du provade aldrig fälgen, eller?
Siffran 21 skvallrar om att fälgen kan vara till en 740/940. Dom har fälgar med ca 20 i ET. Dom kommer med andra ord att komma alldeles för långt ut.

Ok men det har suttit på en S60 och jag har jämfört dem med mina fälgar och de ser exakt likadana ut. Logiskt sett borde dem passa. Trodde faktiskt att säljaren hade S80 fälgar på sin S60 när jag såg dem.
av TomasL
Svårt att se någon skillnad. Men står det på fälgen att det är ET 21 så kommer dom inte att passa. Dom kommer för långt ut.

Användarvisningsbild
av helgonet1
TomasL skrev:Svårt att se någon skillnad. Men står det på fälgen att det är ET 21 så kommer dom inte att passa. Dom kommer för långt ut.

Har varit ute i garaget ock kollat igen. Har läst fel. Det står 6½J*15*43 och på mina står det exakt likadant. Skulle tro att siffran 43 är offset lr?? Dem andra jag läste av tidigare har nog inget med fälgdimensionen att göra. Mätte djupet på insidan och utsidan på båda fälgarna och de är exakt lika djupa. :-)-)
Användarvisningsbild
av helgonet1
TomasL skrev:Står det 43 så är allt frid och fröjd!

Skönt blev lite orolig ett tag. Ibland kan det löna sig att läsa fel he he. Då är det bara att vänta tills ovädret lagt sig och sen byta till dem andra däcken och sälja dem som sitter på nu. Tack för hjälpen. :mrgreen:

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]