Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
gooose skrev:
TotanTotan skrev:Jag vill bara lägga ett ord med i debatten. Jag har varit yrkeschaufför i 20 år och kört tradare, turistbuss och 17 år som taxichaufför och åkeriägare. Jag tycker att under mina 250 000 mil på vägarna så är det varje gång lika jobbigt att möta dessa bländande halvljus. Faktiskt har det flera gånger varit min rutin som gjort att jag inte farit i diket när man mött en vit vägg. Det finns inget försvar i världen som berättigar att du som har konverterat ska ha lite bättre ljus på min bekostnad som mötande. Försök att fortfarande motivera ditt val om en mötande bilist har sådan otur att han åker av vägen och skadas svårt eller värre. Det finns många på vägarna som har det jobbigt vid mörker körning av olika anledningar och för dom blir nog ett sådant här möte ett väldigt farligt moment. Bara min personliga åsikt i debatten. Ha det bra på vägarna, det tänker jag för jag kör Volvo :D / Clas 8)
Gott att få ett inlägg från en herre med lite rutin 250000 mil är inget man svänger ihop på en eftermiddag

Jag instämmer och kan även bara hålla med tidigare inlägg att när jag själv blir bländad av "billiga" xenon konverteringar
Mina 6 st xenon blinkar jag med då jag blir bländad och då blir det som "foto" blixtar Får hoppas att mötande fattar vinken
Jag vill ju inte ha mötande person i fronten vilket är risken om jag tänder upp allt och bländar honom

Kan även förstå dom som konverterar Xenon ger dig upplysning som kan rädda dig Men det skall inte skada andra

//Gooose

Det är ju bara det underbart. Tror inte dom är tankeläsare precis.
Men jag hoppas jag möter dig på vägen nån ggn :-)
Användarvisningsbild
av SvenB
greeeken skrev:Nu har det ju som vanigt spårat ut.
TS frågade VAD han skulle använda
Precis, och de flesta svarar "inget" och rekommenderar honom att låta bli eftersom det kommer skapa honom problem, är det att "spåra ut"?

Stor risk att han råkar ut så här.
kamilenski skrev:Gör som jag. Köp, montera in, kolla ljusbilden, släng.
Är det då inte bättre att råda honom att inte "slänga pengarna i sjön"??
Användarvisningsbild
av greeeken
KKR skrev:
greeeken skrev:Nu har det ju som vanigt spårat ut.
TS frågade VAD han skulle använda
Precis, och de flesta svarar "inget" och rekommenderar honom att låta bli eftersom det kommer skapa honom problem, är det att "spåra ut"?

Spåra ur kalalr jag när någon stackara börjar skriva i stil med fulxenonmaffian .

Stor risk att han råkar ut så här.
kamilenski skrev:Gör som jag. Köp, montera in, kolla ljusbilden, släng.
Är det då inte bättre att råda honom att inte "slänga pengarna i sjön"??
Han frågar precis som andra TS gör VAD han ska använda.
Vill du inte svara på vad han ska använda så svara INTE....
Då börjar pajkastningen fram o tillbaka återigen o det riskerar att bli som bmw forumet.

vi kan ju fortsätta hur länge som hellst. En del säger att dom störs en del inte, ja stör mer av felriktade halvljus oavsett halogen "fulxenon" orginal xenon...
Att sen som någon här påstår att du kommer blända när du kommer fram till gupp med mera för att man har xenonkonverterat är fel när man påstår att det gör man nite med orginal. Det måste även du hålla med om.
Användarvisningsbild
av SvenB
greeeken skrev: Han frågar precis som andra TS gör VAD han ska använda.
Vill du inte svara på vad han ska använda så svara INTE....
Jo men det är ju det jag gör, liksom många andra. Vi skriver att han inte skall använda någon konvertering till "fulxenon" över huvud taget, för det ger honom problem och onödiga utgifter. Det är väl ett råd så gott som något
av Lövet
Nej Greeken vi säger inte att det bländar vid gupp. Vi säger att det bländar konstant eftersom ljusbilden är fel. Du erkänner ju själv indirekt att det är så eftersom du inte besiktar med din fulkonvertering.
Användarvisningsbild
av SvenB
greeeken skrev:.. ja stör mer av felriktade halvljus oavsett halogen "fulxenon" orginal xenon... Det måste även du hålla med om.
Jag försvarar inte felinställda ljus. Men det är en avsevärd skillnad på att bli bländad av en 55W halogenlampa mot en xenon. Varför skulle man annars kräva nivåreglering på bilar med xenon? Att sedan en "fulxenon" har fel ljusbild gör inte saken bättre. Det måste även du hålla med om.
av hillbom
Spännande att följa tråden. Jag har kört med xenon i helljuset i några år nu och kan inte tänka mig att köpa bil utan xenon nu. Visst är det så att "första" gången man slår på helljuset så är det lite klent ett par sekunder men sen blir det riktigt ljust. Nästa gång man slår på efter ett möte kommer ljuset direkt, det är när det varit avslaget ett tag som det blir segt.

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]