- ons 19 apr 2006, 23:46
CarMan skrev:Vill bara poängtera en sak Carman, jag tycker det är kul att diskutera saker och eftersom vi "tjatat" om några saker och eftersom jag ifrågsatt några saker du sagt vill jag bara säga att du verkar grymt kunnig och duktig och jag kommenterar bara för att jag tycker det är kul och inte alltid håller med. Så att du inte tar illa upp på något sätt för det är inte min avsikt.Pebben skrev:fast nu tuschar det ju i o inte skarapar i! man ligger presis på gränsen för att få maximal svängradie.CarMan skrev: ja det beror ju på vad man prioriterar. breda däck eller att pasagerarna i bilen ska bli så lite skadade som möjligt vid en eventuell krock.Tja ta Saab 9-5, säkrare än Volvo eller iaf. lika säker för att slippa mothugg :). Det går utmärkt med så breda däck.
sen vet jag inte om det är så dåligt att man inte får på bredare än 235 utan skrap! på en familje bil.
En egenskap är något som man har "byggt" in i bilen, det är altså inget som är trasig & därför orsakar detta.
ett problem/fel är nått som ma inte bygt in & det fins då en felande länk som går att åtgärda.
Sen kan jag väl hålla med om att 235 räcker, men det funkar inte på Volvo för det skrapar. Men det sämsta av allt är att bilarna säljs orginal med däck som skrapar i. En sak är väl om man byter själv, men att sälja en bil för över 500 000kr det är tänkte att det skall skrapa i tycker jag är kasst. Sänker känslan i bilen. Bättre då att sätta på 225 och smalare fälgar än att passera gränsen.
Jag kan inte Saabarna, men det är möjligt att dom har 235 på orginal fälg, det säger jag inte imot.
HUr vet du om Saaben är lika krocksäker? Det kanske den är, men jag vet inge det då jar inte har sett mer än dom tester som görs i fasta vinklar & hastigheter = fel.
Min första Volvo V70R -04 är nog den bästa bilen jag haft. Trots BMW M5 E39 och andra bra bilar.