Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av greenbay
Om man kör ner en tändsticka i exp kärlet, vad händer då?
Skyddglasögon på!
/greenbay
Användarvisningsbild
av gurrish
Riktigt mysko. jag hade precis samma problem på min bil och det gick över när gasregulatorn byttes.
Användarvisningsbild
av CarMan
Fred skrev:Jag fattar inte, mortua hade ju konstaterat att problemen endast fanns när gassystemet var trycksatt...hur kan en felande termostat hänga ihop med det?
Om så var fellet så är det nått i infromationen som inte stämmer. (kanske nån försöker mörka att det trots allt var fel på gasregulatorn?)
av Fred
Ja, det känns som att något inte är helt korrekt i det som förmedlats...speciellt som Mortua har slutat skriva i tråden... :roll:
av Mortua
Termostaten var kass, blandannat! En gasregulator provades, problemet var kvar. Så gasregulatorn var HEL (carman)...3st olika är provade. Däremot så är det väl konstaterat nu att toppackningen är kass. Det syntes inte på testet dom gjorde i o m det mäter koldioxidhalt i kylarvätskan(avgaser). Läckaget ligger på insugsidan. Byte av packning sker nästa vecka till den ringa kostnaden av 15000kr (!)
Användarvisningsbild
av CarMan
Kanske inte är du som mörkar...
av Mortua
CarMan skrev:Kanske inte är du som mörkar...
Tror knappast att dom mörkar heller med tanke på att jag inte behövt betala någonting för något dom gjort hitils. Dom har lagt ganska många timmar nu på att försöka hitta felet. Dessutom känner jag folket där.
Användarvisningsbild
av CarMan
Då kanske du missförstått nått, o gett os fel info?
För nått verkar inte stämma.

Termostat som inte öppnar göra att det bubblar i expantionskäret, om det nu inte är så att tempmätaren står på rätt med vilt snurrande fläckt & ett smällande ljud hörs när moton kockar.

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]

Jag skulle börjat med att kolla/byta batt.