Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

isak skrev:Nja Frosnam.
Tror din länk mellan fästet på v bärarm o potentiometern kärvar? Var lika på min gamla 03a. Kärvade så hårt i plasten så det till slut bröt av nedre fästet. Ny länk o svetsat fäste så funka det igen fast det stod lågt, böjde fästet till det blev bra.
Hmm, du pratar om den där nivågivaren nu va? Har inte krupit under bilen där bak och kollat än. Det är som sagt en XC70 -06 om det spelar någon roll?
Tack för svar! :)
Ja det är den ja menar. Vet inte exakt placering på XC modellen bara? Men det klurar du nog ut konstruktionen bör vara lika.
isak skrev:Ja det är den ja menar. Vet inte exakt placering på XC modellen bara? Men det klurar du nog ut konstruktionen bör vara lika.
Okej, jättebra, det ska jag kolla upp i morgon om vädret tillåter! Tackar!
Om den automatiska justeringen inte funkar så får du felmeddelande, det är inte den som är felet på din bil antagligen. Däremot så finns fortfarande ett "grundläge" som justeras manuellt på strålkastarna. Detta kan du justera själv.

Tidiga volvogenerationer brukar inte justera xenonljuset upp och ner vid start. Jag tror inte det är något fel alls på din bil utan att grundläget är felinställt. Helst bör du besöka en verkstad med ljusinställningsapparat för det är inte skitkul om du åker runt och bländar med xenonljus.
Framvagnsbalk Volvo 240

Vad jag har hört så accepterar inte bil[…]

V90 MY21 Android Auto / Car Play

Nej, jag menar en inställning under Kommunika[…]

Kan inget om D4 men om vevaxelgivaren inte ger pul[…]

Stötdämpare vibration

Har en v70 07a och jag bytte stötdämpare[…]