Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
Istället för att klippa och kortsluta kablar, varför inte ta bort själva summern som ger "plinget"? om du nu är så emot att bilen sänger pling då o då när du inte har bältet på dig.

L
Användarvisningsbild
av zolle
Till Loner: för att jag är medicinare och inte mekaniker (dvs skulle inte kunna koppla bort summern själv...;-)

Till Haxpet: jag har bältet på mig när jag kör i trafiken. Såklart. Hur dum får man vara om man inte har det...? Vill dock inte att min bil ska tala om det för mig :) Och det finns tillfällen då du vill köra utan bälte, tex liten skogsväg med massor med sten, man kanske vill vara rörlig, köra lite framåt, backa lite, tex vid sjösättning av båt etc etc. Fast egentligen var väl skälet till att jag inte vill ha bältespip o blink inte huvudfrågan, utan hur man skulle åstadkomma det?
Användarvisningsbild
av CarMan
Loner skrev:Istället för att klippa och kortsluta kablar, varför inte ta bort själva summern som ger "plinget"? om du nu är så emot att bilen sänger pling då o då när du inte har bältet på dig.

L
bilen har bara en summer & den sitter fastlödd på baksidan av instrumentgruppen. den andvänds till mer än bara bältesvarnign
Vi som beställt nya XC60

Nu har jag beställt en V60, så det kans[…]

Tittar du på rätt givare i schemat? Ka[…]

Nej, jag har någon slags glaskross-sensor i […]

AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]