- fre 28 jan 2011, 13:03
Jag har inte hört nått argument mot varför det skulle vara faligare med en krockkudde som är monterad av en hemma mekaniker än en mekaniker som jobbar på en bilverkstad. Jag har inte fått förklart för mig varför det skulle vara en risk.
Det finns många grejer på en bil som kan orsaka lika stora eller store faror om de inte är monteras korrekt, däck och bromsar för att nämna några exempel.
Fred skrev:Som svar på dina svar på mina inlägg:Det är klart att det är vidkommande om det är sannolikt eller inte.
Det är vad som KAN hända som gör att det inte är värt risken. Om det är sannolikt eller inte är ovidkommande.
Lägg gärna ut regnummer på den där bilen när du är klar så man vet vilken bil man inte ska köpa om man i framtiden vill köpa en begagnad S60.
Jag har inte hört nått argument mot varför det skulle vara faligare med en krockkudde som är monterad av en hemma mekaniker än en mekaniker som jobbar på en bilverkstad. Jag har inte fått förklart för mig varför det skulle vara en risk.
Det finns många grejer på en bil som kan orsaka lika stora eller store faror om de inte är monteras korrekt, däck och bromsar för att nämna några exempel.
Fred skrev:Krockkuddar säljs varken över disk eller av skrotarna. Undrar om det finns någon anledning till det...? :roll:Jag undrar om anledningen till det är att bilverkstäderna tjänar så mycket pengar på att byta krockuddar, man har ju hört historier (som jag inte vet om de är sanna) där folk har fått betala uppåt 80000 kr för att byta krockkuddar. Kanske skulle man kunna göra det arbetet själv för ett par tusenlappar och inte tumma en milimeter på säkerheten.
Volvo S60 2.4 -01
- By MrS60II