Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Det är bara Xenonkit från http://www.humanhabit.se/se/ som fungerar!
Och du måste ange vid beställningen att du vill ha H7R 35w canbus asic chipset.
Annars går det åt helvete.
av Uffeeh
Angående att konvertera så går det alldeles utmärkt. Antingen får man köpa ett kit som fejkar en förbrukning på 55w istället för 35w. Dessa brukar kallas canbus. Eller koppla om halvjusshunten till originalkretsen för xenon. Man flyttar ett stift bara, finns flera guider om detta.

Köp INTE ett 50w xenonkit och sätt i halvljuset. ÄVEN om ljusbilden är anpassad för xenon så skulle det blända extremt i uppförsbackar osv.

Jag har faktiskt aldrig sett ett par facelift halogens ljusbild när de är konverterade men tvivlar på att det blir bra, som föregående talare så har jag aldrig sett en fulkonvertering som blir helt ok.
Jag rekommenderar att du gör som jag. Köp ett par facelift xenonlyktor och sätt dit. Sedan kör jag med lysena ganska mycket nerställda jämt eftersom man saknar nivåregleringen. Man behöver ju bara ha hög ljusbild de fåtal gångerna man kör på en enslig väg på natten.
av kamilenski
V70N 2,4D 06-07 saknar shunt! Man kallar det för CANBUS men det fungerar på annat sätt.
55 W xenon i halvlysen skulle knäcka datorn! Uppstartsströmmen är för hög! Även 35W xenon Canbus orsakar fel! Som man måste släcka på Volvo. JAG VET!

Bara av ovan nämnda chipset i anpassar både startström som förbrukningsström till den elektroniska övervakningen.
Jag har 2 lika lampor H7R och en ger bra ljusbild. Men inte den andra. Har 3 skruvar i plasten och tack vare detta lyckades jag få till det. Men den ena måste jag byta.
Ljusbilden kollades på en aukt verkstad och nästa bes ska göras med xenon i.
Får se vad de kommer fram till.
av kamilenski
Xenonen bländer inte andra. Men spridningen var inte exakt som Bilprovning kräver.
Ombesiktning... Dessa åker in i en annan bil som helljus. Men jag försökte iaf.
Användarvisningsbild
av SvenB
kamilenski skrev:Xenonen bländer inte andra. Men spridningen var inte exakt som Bilprovning kräver.
Ombesiktning... Dessa åker in i en annan bil som helljus. Men jag försökte iaf.
Heder åt dig som erkänner det. Det är inte alla som gör. :lol:
Användarvisningsbild
av JRS
Har vi hamnat på dagis,,ni som tycker att det är så besvärligt att bara svara på en fråga kan väl helt enkelt hålla käften istället,,,,????
Användarvisningsbild
av SvenB
JRS skrev:Har vi hamnat på dagis,,ni som tycker att det är så besvärligt att bara svara på en fråga kan väl helt enkelt hålla käften istället,,,,????
Jag tycker TS har fått många svar på sina frågor. Att sedan några i sina svar, däribland jag, har försökt få honom att låta bli att konvertera till fulxenon behagar tydligen inte. Han har ju faktiskt, enligt inlägg, avvägt att låta bli.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]