Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Ska man byta batteri ska man nog göra det innan man får problem. Det vanliga är att batteriet börjar läcka och kretskortet ärgar sönder.
av kamilenski
Jag knackade med mejseln mot båda sensorer och nu verkar den tyst. Hoppas det förblir så!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Går inte att läsa av vilken sensor som larmar på 99:orna, kom senare 01 eller 02 kommer inte ihåg. Mekanikern tyckte att vi skulle avprogramera kupesensorn (rörelsedäckaren) och se om bilen fortsatte larma. De brukar börja krångla först av larmsystemet. Bilen har inte larmat sedan dess så jag tippar också på rörelsesensorn.
av kamilenski
Den börjat larma igen. Skit. Hörde det kan vara fukt i dörrkontkterna. Vad jag blir trött.
av stingray73
Hejsan. Nybliven ägare till en s60 T5 -01. Jag har också lite bekymmer med larmet. Sirenen är tyst som .... Vad jag förstått så verkar det troligast att det är batteriet som är slut. Innebär det att jag är tvungen att byta hela sirensatsen, eller går det att byta enbart batteriet? Finns det kanske nån annan typ av batteriack som går att använda och är det 12 V som gäller även på den?
av kamilenski
Min blev tyst efter 3 dygns torkning i 24 gradig garage.
av Toffelhjälten
dieselmagnus skrev:Bilen falsklarmar inte när jag kopplar ur rörelsesensorn med knappen inne i kupén. Får se vad Volvo säger på torsdag.
Det finns en ny uppdaterad rörelsesensor som inte ska vara lika känslig ligger TIE-rapport på detta.
Hänvisa till det så löser sig nog bekymrenna.
av DH2
Vad sa dom ? Min S80 -03 beter sej så med... vart ute och tryckt väck kupé sensorn med...o än sålänge efter en halvtimme håller den tyst.. men man vill ju vta vad det eg. är?

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]