Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gooose
Testade på en "vanlig" V70 grill och det är precis att märket får plats i grillen i höjd led man får Slipa av det marginellt

Det märke som finns på bilden på den Xc är mycket mindre än detta orginal märke
Jag testade att "bara" tejpa fast det utan på Xcns grill
Detta märke är för stort i mitt tycke Ser lite väl udda ut

Jag kommer inte att testa och tälja till en xc grill för detta märke

Finns det någon som vet om något märke som är lite mindre ?

//goose not so well
Användarvisningsbild
av Kaxe
Så här blev min grill med stora märket, behövde inte karva något på grillen utan det finns spelrum på c:a 1 cm på både över och undersidan.
Får se hur det blir när grillen kommer upp på bilen.

Bild
Användarvisningsbild
av Alucinor
Kaxe skrev:Så här blev min grill med stora märket, behövde inte karva något på grillen utan det finns spelrum på c:a 1 cm på både över och undersidan.

Bild
Snyggt!
Hur fäste du märket?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Först klippte jag bort alla fästpiggarna på baksidan av märket och sen fixerade jag märket med tejp, vände sen på grillen och limmade från baksidan med smältlimpistol. :-)-)
Användarvisningsbild
av Hålan
Kaxe skrev:Så här blev min grill med stora märket, behövde inte karva något på grillen utan det finns spelrum på c:a 1 cm på både över och undersidan.
Blev ju riktigt snyggt.
Väntar spänt på bilder när du monterat grillen
av Tompak
Tur vi alla har olika smak, själv tycker jag att det nya märket påminner om Skodas och Vw´s tafatta försök att få fram respektabla grillar = groteska storlekar på deras märken... Själv är jag helnöjd med grillen på vår Xc90 -07...
Användarvisningsbild
av Bosa
Funderar på ny grill men jag är inne lite på järnmärket från faceliften på V50, ska vara lite större men är ju inte av samma typ som beskrivits tidigare i denna tråd utan den fyrkantiga varianten. Nån som har koll på hur stort järnmärket är på S40/V50 MY08 - MY11?
Eller järnmärket som sitter på MY12 av samma modeller?

Fjäderbenen beställdes komplett med allt[…]

230fk går snålt

BTR-en reglerar ju bränsletrycket efter under[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Jo, en sak som är irriterande. Bilen är […]

Kupéfläkt "döda utblås"

Jag har en V60 D4 från 2017 där kupefl&[…]