Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av boeder
perjak skrev:Jag tar mig friheten att återuppta denna lösta tråd.

Är det någon som kan bekräfta att det där stora plastflaket som tätar mellan rutan och ventilation/huv är lika lätt att ta bort som man kan tro. D.v.s. dra ur samtliga plastsprintar och rucka loss det?

Jag ska försöka få bort det gnek-klapprande ljudet jag också, men jag misstänker att det är flaket som klapprar mot plåten (eller något annat) under.
Har också ett knarrande ljud höger fram V70 -06 (någonstans) men det kommer bara fram när solen har värmt upp "plasten" tror jag. Har provat med listen på utsidan, handsfacket öppet/stängt men fortsätter ändå. Blir att reklamera vid nästa service.
av perjak
När du säger det så har jag också märkt att det klapprar mer när jag kört en stund eller att bilen stått i solen.
av NCR
1: Detta är en Volvo!

2: I alla sådana, vilket pris man än har betalat knarrar/klapprar/gnekar inredningen.

3: Alla tekniker drabbas av plötslig dövhet när jag rapporterar sånt här och hör aldrig nånting. Möjligen knarrar/klapprar/gnekar det MER efteråt då de inte fått tillbaka alla clips och plastsjok ordentligt.

4: Med andra ord, "det är bara att vänja sig" som en säljare uttryckte det. :roll:

Då är vi överens. Faserna byter in[…]

https://www.youtube.com/watch?v=NRc-B9sbvuQ

Fel generator V70??

Hej, generatorn på min V70 -2005 kvittrar/l&[…]

B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]