Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobias_A
Har för mig mitt avtagbara kostade knappa 8000, och man kunde dra av 2000 om man ville ha ett fast[/quote]
Jag vill minnas att jag skulle få ett fast drag monterat och klart för ~4200:- på RolfEricssonBil?![/quote]

Det var inte så farligt! Jag är bara intresserad av ett fast, dom avtagbara innebär för mycket krångel, service och underhåll för att motivera det högre priset 8)
av NCR
Tobias_A skrev: Jag är bara intresserad av ett fast, dom avtagbara innebär för mycket krångel, service och underhåll för att motivera det högre priset 8)
Precis så resonerade jag också. Vi köpte husvagn ( :oops: ) i höstas och jag ville inte heller hålla på och smörja och fixa. Jag fick dock min dragkrok på köpet, men så var det lite speciella omständigheter som gjorde att jag bytte till en LE.
av Jan-A
Blev det ett 11- eller 7-poligt uttag till draget med tanke på husvagnen?
av Tobias_A
Jodå, jag hoppas att du inte får samma problem med din nya som du fick med din 04:a som du hade tidigare. Hade jag själv råkat ut får samma måndagsex hade jag agerat på samma sätt.

Skall åka med sambon i helgen och kika och se om dom har en Barents Blå ståendes, är lite nyfiken på den färgen.
av NCR
Jan-A skrev:Blev det ett 11- eller 7-poligt uttag till draget med tanke på husvagnen?
Ermm... :oops: . Ingen aning faktiskt. Det som är standard idag vilket det nu är. :)
av NCR
Tobias_A skrev:Jodå, jag hoppas att du inte får samma problem med din nya som du fick med din 04:a som du hade tidigare. Hade jag själv råkat ut får samma måndagsex hade jag agerat på samma sätt.

Skall åka med sambon i helgen och kika och se om dom har en Barents Blå ståendes, är lite nyfiken på den färgen.
AMEN till att denna bil håller sig frisk ja.. :D

När det gäller färgen..

Är en kvinna här på jobbet som har en LE med Barents blå och vi brukar faktiskt stå bredvid varandra. Har varit så dåligt väder nu så att en bild hade blivit dålig, men när de står sida vid sida är jag väldigt nöjd med mitt färgval. Barents blå ser fin ut visst, men min gråa färg tycker jag passar bilen bättre. Detta är naturligtvis min högst personliga uppfattning.
Användarvisningsbild
av Brainy
NCR skrev:
Jan-A skrev:Blev det ett 11- eller 7-poligt uttag till draget med tanke på husvagnen?
Ermm... :oops: . Ingen aning faktiskt. Det som är standard idag vilket det nu är. :)
Problemet är ju tyvärr att båda är mer eller mindre standard, fler o fler använder 11-poligt.

Själv fundrar jag på om det inte går att sätta på ett 11poligt och sedan använda en adapter när man behöver använda 7-poligt.

/Anders
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Beträffande högtryckspolarna på strålkastarna så styrs den via säkring 3 i motorutrymmets säkringsbox (vid +polen)
av Teemu
Brainded skrev:
NCR skrev:
Problemet är ju tyvärr att båda är mer eller mindre standard, fler o fler använder 11-poligt.

Själv fundrar jag på om det inte går att sätta på ett 11poligt och sedan använda en adapter när man behöver använda 7-poligt.

/Anders
den 7-poliga är väl ännu så länge mer utbredd, men det finns adapter på tex Biltema att köpa om man nu skulle ha den 11-poliga på bilen. (art.nr 34-992) Så det är inga problem vare sig du har den ena eller andra. Och det är visst 13-poler och inte 11 såg jag :)
Användarvisningsbild
av Brainy
hmm det låter ju som det borde vara enklare att ha adaptern åt andra hållet iom att det väl bl.a finns konstant ström i dessa?

Jo på släp så är det ju utbrett med 7 och även på husvagnar men går du idag och köper en ny husvagn av lite exklusivare modell (läs. inte snik) så kan man ge sig tusan på att det inte är 7poligt som gäller.

/Anders

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]