Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
mpucko skrev:dom på min verkstad sa direkt att dom sett detta tidigare(dom jobbar mkt med taxibilar) och dom tog bort kåpan för att förhindra detta att hända igen
Tog dom bort hela kåpan för multiremmen?
Har väldigt mycket oljud i min AC kompressor så jag väntar på att det ska hända något med den innan jag hinner byta, men jag vill ju inte byta hela motorn. :lol:
Användarvisningsbild
av gooose
Jag finner inte detta nr skall kolla med en kollega som är ledig i 2 veckor får se om han har detta kvar

//Goose
av andersd5
Motorn e redan bytt men ja tar tacksamt emot art nr. På kåpan tack på förhand Anders.
av andersd5
Nu har de hänt igen köpte motor som gått 4100 mil frågade särskilt om de skulle bytas nåt på den nej fick ja till svar allt som följer motorn har 1års garanti tror ni inte lika faan så släpper löprullen till generatorremmen igen så att den följer med kamremmen runt hoppas på goodwill där ja köpte motorn nu sa dom att garantin inte gällde ytttre delar typ löprulle o dyl ja blir så jla fbannad ja ska tala om va firman heter om de inte löser sej tror faan ja köper japanskt tråkigt men de håller nu va de ju kanske inte volvos fel den här gången körde 470 mil sen small de!! Motorn e SKROT!!
Användarvisningsbild
av CarMan
Garanti är nåt man friviligt lämnar & kan lämna det på valfira delar med valfria vilkor, eller strunta i det helt.
Konsument köplagen är en lag & lagar går inte fri skriva sig ifrån.
Läs på lite om konsument köplagen nnder helgen...
Användarvisningsbild
av StringerBell
andersd5 skrev:Nu har de hänt igen köpte motor som gått 4100 mil frågade särskilt om de skulle bytas nåt på den nej fick ja till svar allt som följer motorn har 1års garanti tror ni inte lika faan så släpper löprullen till generatorremmen igen så att den följer med kamremmen runt hoppas på goodwill där ja köpte motorn nu sa dom att garantin inte gällde ytttre delar typ löprulle o dyl ja blir så jla fbannad ja ska tala om va firman heter om de inte löser sej tror faan ja köper japanskt tråkigt men de håller nu va de ju kanske inte volvos fel den här gången körde 470 mil sen small de!! Motorn e SKROT!!
Vad sysslar dom med... Var det en "riktig" Volvo-verkstad?

Sedan är det så korkat av verksta'n att inte vara på säkra sidan och byta allt som kan påverka ett haveri. Ingen tjänar på ett motorhaveri.
av PTV
Men nu verkar det ju som om du har fått två svar på samma fråga ang garantin av de som sålt motorn till dig.Först svarar de att garantin gäller (allt) och sedan när du oturligt nog behöver använda denna garanti så gäller den helt plötsligt (inte) för det som orsakat haveriet.De försöker ju blåsa dig rejält i detta fallet.Finns ju inget annat svar.Så nu är frågan om du har denna garanti på papper eller som det brukar vara i dessa fall enbart muntligt. ?:-/
av andersd5
Ja de e en riktig mek.(20 år i branscen) verkstad som gjort jobbet faan den har ju bara gått 4600 mil om de stämmer kan man kolla via motor nr. vart motorn suttit o hur mycke den gått ??

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️

Volvo s80 99' svarar ej på gas

Ja nu har jag testat o byta till ett annat gasspj&[…]

Elpriset

Räkningen kom igår. 5145 kr för 1[…]