Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nevyn
CarMan skrev:Rikligt, den är väll bara standardutrustad, vad har den för extra utrustning?
Förutom Taklucka, elstol, xenonljus samt läderklädsel om nu läderklädsel är en fördel är ju up till var o en
Jag påstår mig inte veta något, men är buisness plus plus standard på 2,5t?
av nevyn
_Rick_ skrev:USA specade bilar har ju lite andra grejjer än tex en EU specad bil. Fjärrkontroller till larm etc.

Kanske inte är lika lätt att skaffa reservdelar. Och även om det finns (garanterat) så kanske de är dyrare ?
Jag förstår vad du menar, men hur kom du fram till det? Bilarna kanske är annorlunda specade, men de är ju byggda i samma fabriker med samma delar, eller?
Användarvisningsbild
av CarMan
om han säga att man har 60-70 mail så är väl det ett sätt att stressa dig att göra affär, i mitt huve är det en varningssignal.
av Frigge
nevyn skrev:
_Rick_ skrev:USA specade bilar har ju lite andra grejjer än tex en EU specad bil. Fjärrkontroller till larm etc.

Kanske inte är lika lätt att skaffa reservdelar. Och även om det finns (garanterat) så kanske de är dyrare ?
Jag förstår vad du menar, men hur kom du fram till det? Bilarna kanske är annorlunda specade, men de är ju byggda i samma fabriker med samma delar, eller?
Alla bilar anpassas ju till marknaden dom är avsedda för. Olika krav i olika länder,i vissa fall kan det skilja på ganska mycket.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:om han säga att man har 60-70 mail så är väl det ett sätt att stressa dig att göra affär, i mitt huve är det en varningssignal.
Håller med Carman där.
Han vill stressa upp dig o så.
Jag tror att bilen har skrotnings skyltar på, därav att du inte ser att den är importerad.
Det brukar man göra då det är lite svårare att se att den är impad.
Ring Vägverket o fråga.

Mitt tipps.
HÅLL DIG BORTA från den bilen.
av Noodles
'Om erbjudandet verkar för bra för att vara sant så är det ofta det.. ' :wink:
av Frigge
Noodles skrev:'Om erbjudandet verkar för bra för att vara sant så är det ofta det.. ' :wink:
Tyvärr stämmer det alltför bra :wink:

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
nevyn skrev:
CarMan skrev:Rikligt, den är väll bara standardutrustad, vad har den för extra utrustning?
Förutom Taklucka, elstol, xenonljus samt läderklädsel om nu läderklädsel är en fördel är ju up till var o en
Jag påstår mig inte veta något, men är buisness plus plus standard på 2,5t?
Buisness ++ är ett paket, paketet inehåller en del utrustning (man andvänder paket för att enklare välja med utrustning.
sen kan man utöver detta paket plicka på grejor för åtminstånde 100 000 till !!!
Användarvisningsbild
av CarMan
när ni ska köpa nått ni är sugna på ska ni grunligt studera säljaren, specielt om det är ett bra erbjudande.

ett välkänt säljknep som alltid går hem är när säljaren är mycket snäll & får dig att käna dig speciell & kanske littomed i taksamhets skuld till honom. sen stressar han dig på olika sätt, för att du mentalt ska bli förvirrad o inte tänka klart, för att till sist bli hotfull & ppå detta sett stressa dig (du vill ju hina före den andra som ska köpa bilen)
Användarvisningsbild
av Jensen
nevyn:
Business ++ är inte standard på en 2,5T
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kollade som hastigast på Hertz för en m[…]

?