Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cme
Mitt TRILLADE bara av. Plasten verkar vara av en alltför billig kavlitet som blir spröd fort (3-4år). Samtidigt är ju tanken att det ska gå sönder lätt om någon försöker att bryta upp locket för att slanga bensin.

Problemet med Volvo är tyvär att man snålat lite för mycket på kostnandssidan och som konskvens så rasar grajor isär . Tanklocksdetaljen är inte det enda. Jag har bytt blinkers, varningslampor i dörrar, lister och allt möjligt. Ta som exempel 700mm gummilist till huven a' 300 kr. Inte speciellt mycket mer avancerad än en list till en ruta.

cme
Användarvisningsbild
av CarMan
cme skrev:Mitt TRILLADE bara av. Plasten verkar vara av en alltför billig kavlitet som blir spröd fort (3-4år). Samtidigt är ju tanken att det ska gå sönder lätt om någon försöker att bryta upp locket för att slanga bensin.

Problemet med Volvo är tyvär att man snålat lite för mycket på kostnandssidan och som konskvens så rasar grajor isär . Tanklocksdetaljen är inte det enda. Jag har bytt blinkers, varningslampor i dörrar, lister och allt möjligt. Ta som exempel 700mm gummilist till huven a' 300 kr. Inte speciellt mycket mer avancerad än en list till en ruta.

cme
årsmodell 00-01 hade fel på skrmblinkernerna, men detta är åtgärdat (alltså finns inte felet kvar)
varningslampor i dörrarna finns bara på S80 årsmodell 99 & dom trillar inte bort.
listen i framkant på stötfångaren som tätar mot huven, trillar inte bort eller går sönder, har inte bytt en end!!!!

jag tror du pratar i nattmössan
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:
cme skrev:Mitt TRILLADE bara av. Plasten verkar vara av en alltför billig kavlitet som blir spröd fort (3-4år). Samtidigt är ju tanken att det ska gå sönder lätt om någon försöker att bryta upp locket för att slanga bensin.

cme
årsmodell 00-01 hade fel på skrmblinkernerna, men detta är åtgärdat (alltså finns inte felet kvar)
varningslampor i dörrarna finns bara på S80 årsmodell 99 & dom trillar inte bort.
listen i framkant på stötfångaren som tätar mot huven, trillar inte bort eller går sönder, har inte bytt en end!!!!

jag tror du pratar i nattmössan
Njae det är ju kvar på 00-01 bilarna iallfall
av Mikael-155
Hej alla, har tryckt in de fyra låsstiften, men gångjärnet sitter ändå som berget, är det limmat på fabriken? Hur får man loss det gamla enklast? Har försökt med skruvmejlsar och stämjärn, men känns som jag är på fel spår.
Mikael

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]