Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Detta har absolut ingenting med avundsjuka att göra, det är inte så att du köpt en Ferrari.
Jobbar själv som säljare på Bilia och byter bil ungefär varje 6-9 månader,
så det minsta jag är avundsjuk på är att du köpt en ny v70.
Du pratar om att varför du skall gynna Volvobil/Bilia, vad fan tror du att du precis gjort när du köpt ut en bil därifrån???
Den enda som verkar lida i det här fallet är ju du själv som gnäller på att besiktningen sa si o så bla bla bla mm.
Vad tror du att vi som säljare får ut av att bilen är besiktad innan leverans? tror du att man får provision per besiktning eller???
Du pratar om försäljaren som någon som försöker lura dig, det var väl ändå ditt eget val att köpa bilen där du köpte den, och av just den försäljaren?
av Daggis2
Hej hej Boeder

Min lilla bil kostade 305 tkr (innan rabatt) inkl (besiktigad) dragkrok.

Jag bytte från en V70 2,5T av den enkla anledningen att vi inte behövde mer utrymmen samt att vi ville köra någonting mera sportigt.

V70:n är en kanonbil men den jag har nu är otroligt mycket skojigare att köra. OK, motorn har inte samma bottendrag men är klart pigg ändå, 0-100 på drygt 8.

Ha det så bra.
av boeder
Jensen skrev:Detta har absolut ingenting med avundsjuka att göra, det är inte så att du köpt en Ferrari.
Jobbar själv som säljare på Bilia och byter bil ungefär varje 6-9 månader,
så det minsta jag är avundsjuk på är att du köpt en ny v70.
Du pratar om att varför du skall gynna Volvobil/Bilia, vad fan tror du att du precis gjort när du köpt ut en bil därifrån???
Den enda som verkar lida i det här fallet är ju du själv som gnäller på att besiktningen sa si o så bla bla bla mm.
Vad tror du att vi som säljare får ut av att bilen är besiktad innan leverans? tror du att man får provision per besiktning eller???
Du pratar om försäljaren som någon som försöker lura dig, det var väl ändå ditt eget val att köpa bilen där du köpte den, och av just den försäljaren?
ok. jag gillar dig med. Ha en fortsatt trevlig dag mr Säljare, det var inte meningen att göra dig rörd. Men nu är det så att jag skall besikta själv vare sig du eller någon annna har åsikter om det. Men det är härligt med diskussioner som kommer någon vart!!!!!!! Och du glöm inte dragkrok på de nya bilarna som du hämtar ut var 6-9 månad och natruligtvis skall den vara besiktad och klar då många andra dumsnåla gör något annat.

TUR ATT VI ÄR OLIKA

VOLVO helt ok men Ferrari är ett snäpp bättre?????????
av boeder
Daggis2 skrev:Hej hej Boeder

Min lilla bil kostade 305 tkr (innan rabatt) inkl (besiktigad) dragkrok.

Jag bytte från en V70 2,5T av den enkla anledningen att vi inte behövde mer utrymmen samt att vi ville köra någonting mera sportigt.

V70:n är en kanonbil men den jag har nu är otroligt mycket skojigare att köra. OK, motorn har inte samma bottendrag men är klart pigg ändå, 0-100 på drygt 8.

Ha det så bra.
Jag håller med dig att V50 är roligare att köra, den känns lite "sportigare" än V70. Det är som du säger utrymmet som vinner för mig mellan de modellerna. V50 känns egentligen 20 år nyare i tekniken så det blir intressant av hur "nya" V70 kommer att kännas?? Jag har tidigare haft S40 -01 / V40 -01 / V70 -04 & nu V70 -06 och måste säga att S/V40 inte var någon "riktig" bil om man jämnför med dagens V50, V40 var som en cola burk med en j_vla massa kolsyra i och framför allt trång/liten tråkig om man ser tillbaka. Skillnaden mellan V70 -04 & V70 -06 är fruktansvärt stor tycker jag, framförallt ljudmässigt/buller är mycket lägre, nu har jäg även annat chassi och automat med känner skillnaden.

Ha en fortsatt trevlig dag
av NCR
Dags att lägga ner den här tråden nu kanske? Tycker att nivån har passerat dagis sedan länge med mycket sarkasmer och för många utropstecken.
av boeder
NCR skrev:Dags att lägga ner den här tråden nu kanske? Tycker att nivån har passerat dagis sedan länge med mycket sarkasmer och för många utropstecken.
Håller helt och hållet med dig. Vi lägger detta åt sidan och börjar om på nytt. Fortsatt trevlig dag alla Volvo ägare
av Daggis2
NCR

Märker du inte att vi alla har blivit sams nu?

Måste vi vara så himla "seriösa" hela tiden.

Ursäkta men på detta forum diskuteras ju faktiskt inga livsavgörande frågeställningar tycker jag.
av NCR
Daggis2 skrev:NCR

Märker du inte att vi alla har blivit sams nu?

Måste vi vara så himla "seriösa" hela tiden.

Ursäkta men på detta forum diskuteras ju faktiskt inga livsavgörande frågeställningar tycker jag.
Om du med dina 4 inlägg under bältet följer reglerna som finns här så skall du se att allt blir fint i slutändan. Det handlar inte om att vara seriös utan att inte kasta pajer och komma med personangrepp. Klarar du inte att hålla dig till de enkla sakerna finns det gott om andra forum som håller en betydligt lägre standard.

Vill du ha mer information om hur man bör förhålla sig till andra på ett sånt här forum rekommenderar jag dig att skicka ett PM till Loner eller någon av de andra moderatorerna som gladerligen hjälper till.
av Daggis2
3 inlägg viktigpetter.
av NCR
Daggis2 skrev:3 inlägg viktigpetter.
Daggis2
Övningskörning

...fem nu....

Om du kör med den avstängd snurrar remhj[…]

För att förtydliga vad jag sa om bytesi[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Idag fick bilen nya däck, nu kommer det k&aum[…]

Sent inlägg, men det var alltså Trafikv[…]