Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tartryffel
lundsbrunn skrev:oki jag ska köpa en på volvo..

om man lämnar in bilen på volvo för kamrems byte gör dom en felsöknig med då?
Nej, däremot kan du be om att få det gjort samtidigt men det ingår inte och görs inte automatiskt i samband med kamremsbyte.
av Tartryffel
lundsbrunn skrev:oki då vet jag de...

men hur vet man när man ska byta oljan ock så...
Utan att vara otrevlig nu, men har du inte ägt någon bil förut?
Serviceintervall är olika beroende på bil.
av lundsbrunn
jo.

jag har haft 240. 740. å nu 850

det är så mycket saker i v70n.. som inte fanns i dom gammal.
det är därför jag fråga om servis lampan är den röda triangel
Senast redigerad av 1 lundsbrunn, redigerad totalt 0 gånger.
av Tartryffel
OK, du undrar alltså hur bilen talar om för dig att det är dags för service. Det gör den med texten "Dags för service" i displayen.
av lundsbrunn
gör de de? oki coolt.. men vad är den röd-gula triangeln för nåt då ?
jag såg på ett clip på youtobe där dom gjorde survise på en v70 då släckte dom de
Senast redigerad av 1 lundsbrunn, redigerad totalt 0 gånger.
av Tartryffel
lundsbrunn skrev:gör de de? oki coolt.. men vaf är den röd-gula triangeln för nåt då
Indikation på att du har ett meddelande i displayen. Röd = akut meddelande. Gul = inte akut.
av lundsbrunn
oki...vad bra då vet jag de. att det står i displayen är den ska services å så..

men när den lampan blir röd. står det även då i displayen vad det är

sen undra jag om det finns att ladda hem ett program som funkar att läsa av felkoder å så på v70n efter som jag har en kabel men inget program till de..

förlåt om jag tjötar å så men det är för att jag vill ha det klart hur man gör med en v70..
för en v70n är lite morden för mig det är därför jag gärna vill lära mig sakerna. hur man gör å vad det står för.
hoppas ni förstår de
av Tartryffel
lundsbrunn skrev: men när den lampan blir röd. står det även då i displayen vad det är
Ja.
lundsbrunn skrev:förlåt om jag tjötar å så men det är för att jag vill ha det klart hur man gör med en v70..
för en v70n är lite morden för mig det är därför jag gärna vill lära mig sakerna. hur man gör å vad det står för.
hoppas ni förstår de
Du kan ju söka själv på forumet också, samt tänka lite själv. Om du är van vid bara en servicelampa så är det ju rätt självklart att en nyare bil inte är SÄMRE på att informera om att det är dags för service. Du behöver liksom inte kunna instruktionsboken innantill innan du ens köpt bilen, det är så basic det du frågar att du kommer förstå allt sånt här första gången du sätter dig i bilen.
av lundsbrunn
tänkte höra med er om en sak..

vad är det man byter på v70n i fram å bak som kräfts hjulinstäling efter åt

kan va bra å vet..

@Soffantjejen , All garanti är ju fritt att[…]

Turbomätare 940

Det är snarare 1 bar turbomätaren g&arin[…]

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300 k[…]

Det har väldigt stor betydelse om det är[…]