- tis 08 jun 2010, 21:37
Köpte du bilen ny & har kört den lika många mil varje år & på samma sätt?
Annars är din test inte värt mycke!
min V70N är en 00:a, o där har inga broms slangar bytts ännu.
Ringhede skrev:Köpte hos Mekonomen.
Säkert inte billigare men bättre.
Mjuka och fina och höll betydligt längre.
Bytte slangar efter knappt 4 år och de nya höll mer än 6 år tills jag sålde bilen.
Den skit som sitter orginal är säkert en bonusjagande inköpares fel och sådant kan dra ner ett fint fabrikats rykte fullständigt.
Någon gissade Indien som tillverkningsland. Låter förtroendeingivande. De har säkert vårt klimat som erfarenhet. De saltar säkert vägaran också.
Kan tillägga att det är första bilen någonsin som jag byter bromsslangar på och de på min forna 745:a böjdes säkert mer än de på en V70 med dålig svängradie.
Antar att du Carman bytt en hel del bromsslangar med åren?
Men du satte väll dit Volvos orginalskit som jag kallar bromsslangarna.
Annat jag testat men inte vet livslängden på är krängningshämmarstag. Där blev det Biltema då skiten orginal knappast kan vara sämre hos Biltema.
Annars är jag nog väldigt trogen och köper mina reservdelar på Bilia, så nu kan pulsen gå ner hos dig.
mvh Roland
Köpte du bilen ny & har kört den lika många mil varje år & på samma sätt?
Annars är din test inte värt mycke!
min V70N är en 00:a, o där har inga broms slangar bytts ännu.
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
- By perhall