Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Ja, det är ju svårt att veta om man inte provkör bilen själv. Jag körde och provkörde s 60, under flera tillfälle på sommaren, hade inte samma känsla, som fick med bilen jag köpte, bilarna jag provkörde hade sommar däck. Men däck är för mjuka tycker jag, du hade rätt.

Volvo S 60 – 02 170 hk
Användarvisningsbild
av VS60
Bilen har varit två gånger på verksta, endå tycker jag att bilen går instabil, man måste hålla ratten med två händer. Jag har aldrig hade sånt känsla, med mina andra bilar som jag hade. Som sagt man måste hålla bilen med två händer, det känns som bilen hopar, från höger till vänster. Förstås det går inte att beskriva känsla så längre man inte upplever det själv. Däcken kan det vara fel på de? En kollega till mig kör samma bil, med samma däck och det är två olika världar, att köra hans bil och min. Vad ska jag göra vet jag inte. Åka till verksta vill jag inte, det ligger en ganska bit bort, endå kommer de inte hitta någonting som vänligt.
Jag undrar om man köper en begagnad måste man åka till de för att felsöka bilen, där man köpte bilen eller går det att lämna till vilken bilia som helst om man har garanti kvar?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Användarvisningsbild
av CarMan
VS60 skrev:Bilen har varit två gånger på verksta, endå tycker jag att bilen går instabil, man måste hålla ratten med två händer. Jag har aldrig hade sånt känsla, med mina andra bilar som jag hade. Som sagt man måste hålla bilen med två händer, det känns som bilen hopar, från höger till vänster. Förstås det går inte att beskriva känsla så längre man inte upplever det själv. Däcken kan det vara fel på de? En kollega till mig kör samma bil, med samma däck och det är två olika världar, att köra hans bil och min. Vad ska jag göra vet jag inte. Åka till verksta vill jag inte, det ligger en ganska bit bort, endå kommer de inte hitta någonting som vänligt.
Jag undrar om man köper en begagnad måste man åka till de för att felsöka bilen, där man köpte bilen eller går det att lämna till vilken bilia som helst om man har garanti kvar?

Volvo S 60 – 02 170 hk/aut
Du ska lämna bilen där du köpte den om det är bekagnad bil. Om inte det förataget godtjänner att du lagar den nån annan stans.
det är kan ju vara värt några kronor ibland att handla på sin egen ort!

om bilen ör orolig, så kan nått vara glappt.
du kan ha fel offsett på fäkgarna
du kan jha felektiga hjulvinklar.
Användarvisningsbild
av VS60
Glömde att skriva att bilen blev botad när jag slängde 18 tummare med 225/40/18 sommar däck på bilen.
Carman du hade rätt det där med Gislaved.
Nu bilen går hur bra som helst även i högre hastighet.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]