Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nu har jag ingen aning om vilkan årsmodell du har....
men om det är V70N så kan det vara lite svårt att få tilldet på vänster sidan, vet att det ofta läcker när man haft den borta.

Jag brukar tanka bilarna fulla innan jag lämnar dom till kunden, då har man spätt ud de droppar bensin som eventuellt finns kvar...
Sen får man bekräftat om det vart tätt.
CarMan skrev:nu har jag ingen aning om vilkan årsmodell du har....
men om det är V70N så kan det vara lite svårt att få tilldet på vänster sidan, vet att det ofta läcker när man haft den borta.

Jag brukar tanka bilarna fulla innan jag lämnar dom till kunden, då har man spätt ud de droppar bensin som eventuellt finns kvar...
Sen får man bekräftat om det vart tätt.
Det är modellår 07 på bilen.

Nu har jag fått besked om att bilen är klar igen, enligt kundmottagaren så var det någon anslutning med bajonettfattning som "inte hade klickat i ordentligt", som han uttryckte det. Jag orkade inte riktigt lyssna på vad han sa, så jag får kolla upp det imorgon när jag med nya friska tag ska försöka hämta hem bilen :roll:

Men tipset att fylla tanken är nog inte fel, det verkar tyvärr inte som att alla fattat poängen med detta. Borde ju vara som du säger - en mycket viktig del av kvalitetskontrollen att fylla tanken, dom där 6-7 litrarna som slogs i lär väl knappt täckt botten på tanken.

Mitt förtroende för den här verkstan faller konstant, har nästan alltid varit något jox med utförda arbeten och dessvärre är jag inte ensam om att uppleva detta. Tyvärr är det 5-8 mil till en andra Volvoverkstäder, i praktiken finns det alltså inte så mycket att välja på om man ska göra försäkringsjobb, s.k originalservice osv. Man kan ju hoppas att Volvo Cars i Sverige ser till att skicka ut dem i omloppsbana, såvida dom inte skärper sig ordentligt snart.

Kommer ha samma plattform som övriga i Geely […]

Servicetekniker

Ska i november göra större åtg&aum[…]

Volvo car UX

Låter trevligt. Tycker nuvarande Google-gr&a[…]

@Micce1980 , Ja jag hann skifta ett hjul innan li[…]