locked skrev:Min -07 fungerer perfekt, om jeg rygger bak i løs snø slik at forhjulene står på hardpakket bra snø og bakhjulene i "potetmjøl" og gir litt gass så spinner bakhjulene med en gang, uten at det spinner foran. Etter innføringen av Haldex PreX (Volvo kaller det instant traction..) har AWD systemet blitt meget bra. Jeg er imponert :)
Agressiv kjøring på snø får bilen til å oppføre seg som en skikkelig 4x4bil eller bakhjulsdrevet bil. Kick-down i sving i 80km/t kan gi sladd momentant etter nedgiring.. farlig :D
Även om jag inte har "instant traction" tycker jag att det fungerar utmärkt (drar en del släpvagn på vintern och det "känns knappt"...)
Bästa komplementet till Haldex?
= motoreffekt & hjulspinn "helt i kontroll" av gaspedalen (=ingen blinkande DSTC lampa som "stör").
Börjar man vingla för mycket går AYC:n (antisladdkomponenten i DSTC) in senare än i normalläget (då bilen beter sig som en normalcontainer och börjar sträva emot så fort det börjar bli kul... :( ), men det går att stänga av DSTCn helt ifall man vill kunna göra en 360 eller något liknande ifall yta och humör är på G... :twisted:
Vill ni ha kul med Haldex, skaffa er denna programvara (som jag dessvärre tror är unik för R).