Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rick
Tartryffel skrev:
rfredh1 skrev:Fr o m 2003 är det Haldex = bra, innan = ??? inte så bra
Det är redan sagt i tråden att de tidiga bilarna har viskokoppling.
V70XC= Visco. MY 00 -> utan slungdiff och annan Visco koppling (sämre?)
XC70= Haldex MY 03 styrs av Tracs (?)
S60 AWD 02-> Haldex
av 91andersson
Köpte en V70R -04, åkte direkt in till min lokala Volvo handlare och kollade hylsan, min bil hade gått 12500 mil prick när jag hämtade den, när dom kollade hylsan frågade dom om den va bytad men förra ägaren hade aldrig bytat den! Dom sa att det såg jävligt bra ut! Det hela beror väll mest på hur man kör den, i mitt fall va det en äldre man på 67 bast som hade kört denne! Han hade dock haft alla R bilarna, han köpte en T-gul först sen när 850R:en kom bytade han till den osv, han hade aldrig haft problem med dom heller:o men hans vän hade haft massa problem med sin S60R för han inte skötte den, fullgas när den va kall, Byta automatlåda 0 gånger på 21.000 mil, Full gas på singel sen ut på torr asfalt, jätte bra för AWD:n? bara anmält korkat? Sen finns där folk som alltid har varit superrädda om sina bilar men ändå fått haveri! Subaru i all ära men jag håller mig till R, mycke snyggare exteriör, mycke snyggare interiör enligt min mening. Sen är där självklart folk som tycker helt tvärtom! Men man kan bara älska Haldex kopplingen! AWD!

// R

Notera att XC60 är bakhjulsdriven när […]

Häromdagen kom en eventuell indikation p&ari[…]

V502.0D spridarfråga

Det är mekonomen verkstad som dragit slutsats[…]

Keyless/Nyckeldosa

Sen 1 månad tillbaka krånglande l&arin[…]