Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cedrix
Mistral skrev:
Cedrix skrev:Kostar ca 1300:- och går att byta själv om man inte är helt främande med att skruva.
Måste bort med fronten och värmaren.

Ringde t.o.m bilbolaget i Övik och fick exakt samma prisuppgift som jag fått på samtliga andra bilbolag. Den enhet som har art nr VO 3731374 kostar ca 2000kr ex moms (ca 2500 inkl moms).

Så det är bara att gratulera dig att din kompis lyckas ge dig ett sånt bra pris som 1300kr för denna pryl för den kostar nästan det dubbla :)
Nja jag betalade 1071:- för den, tyckte att han sade att den kostade ca 1300:- normalpris.
Då fick jag ett riktigt bra pris då med andra ord.
av N0RBERG
mackson skrev:Provade då att starta direktvärmaren. Displayen visar först att den är på men efter nån sekund slår den av den.
Farsan hade liknande problem i hans bil, då var det glödstiftet till värmaren som felade. Den byttes ut och värmaren var som ny. Dock lucktade det inte brännt i hans bil i samband med felet. Men värmaren gick bara någon sekund innan den slog av. Kan ju vara värt att kolla upp.
av Snider
mackson skrev: Kände för nån dag sedan att det luktade bränt gummi när ja parkerat, kan det ha nåt samband med att det strular.
Det där med att det luktar bränt gummi efter att man kört en sväng får jag ofta när jag bytt till dubbdäck. Det är inte alltid men vid vissa temperaturer så känns det väldigt tydligt. Vet inte vad det beror på, kanske dubben blir för varma, men det kanske är samma fenomen för dig.
Dieselvärmaren borde väl inte generera bränt gummi eftersom det bara är metalldelar men vad vet jag ??:-/
Användarvisningsbild
av Jago
Lyfter denna tråden. Värmaren på min xc90 startar när bilen startat, men inte när jag ska ställa in tiden :shock:
Har felkod som säger tre misslyckade startförsök. Ideer någon?
Någon som med säkerhet vet vilket fabrikat den här värmaren har (alltså den vars brännare har artikelnummer VO 3731374)?

Bilia kan inte se fabrikatet (via mitt reg nr) men dom kan se att jag ska ha brännaren med art nr VO 3731374...

Verkstaden som jag har som granne tar bara i värmaren om det är en Webasto...

VH
Peder
Brukar vara cirkulationspumpen? Min gamling fungerar så då motorns vattenpump håller den igång utan o lösa på överhettningsskyddet.
Min dieselvärmare är inne på krångel nr 3. Nr 1 för 4 år sedan byttes glödstift, 3 år sedan elektronik och glödstift och fick då glödstiftet och arbetet på garanti då det var samma fel som första gången. Bra agerat av Volvo-verkstaden. Nya felet är havererad cirkulationspump vid brännaren. Volvo ska ha 2000:- för reservdel och 2500:- i arbete. Jag fick ut artikelnr på pumpen. Googlade nr och fick träff bl.a hos Skandix i Tyskland. 700:- varav stor del frakt och levererat till hemma-dörren på under 48 timmar. 1300.- sparat.
Bilagor
Cirk.pump Skandix.jpg
Cirk.pump Skandix.jpg (105.95 KiB) Visad 603 gånger
WIL skrev: cirkulationspump vid brännaren. Volvo ska ha 2000:- för reservdel och 2500:- i arbete.
Lät ju sjukt, visserligen har jag en bensinvärmare men just den pumpen bytte jag i jan och arbetet var upplagt på 12min och jag betalade ca 260:-

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]