Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Till volvos original plåtfälgar finns en snörensare som man kan montera om man har problem med att snö fastnar i hjulen.

"Vid vinterkörning kan snö komma in och fastna i fälgarna på bakhjulen och orsaka obalans/vibrationer.
Detta kan undvikas genom att snörensare monteras.
Obs! Dessa snörensare är endast avsedda för Volvo original stålfälg. Om aluminiumfälgar monteras måste snörensarna demonteras."
Användarvisningsbild
av isak
hur ser dom ut?
isak
Användarvisningsbild
av #27
Jag har en bild men det är något fel på Forumbilder.se så jag kan inte ladda upp något.
(bild kommer)

Snörensaren ska monteras på spårstaget i bakvagnen med tre bultar vad jag kan se (har ej monterat några själv).
av Cedrix
Får nog ge upp, har väntat ett halvår på bilden, men den verkar aldrig dyka upp.
Tänkte rusta min för vintern nu, så då blir det nog att inhandla platsflärparna, men undra om man kan bygga om de där andra rensarna så dom passar alu fälg?
Användarvisningsbild
av isak
jag skaffade den betydligt enklare modellen som fästs med EN M8 mutter+ planbr- på bef- svetsbult på bärarmen. fälgarna höll sig betydligt renare i vintras, de verkar fungera ca 150 sek kostade paret.
isak
Missljud -22 V60 T6

Låter ju som en gammal boxer-folka.

Glappande drivaxel

Hur gick det för dig med problemet, har samma[…]

EX60

Kommer det nånsin riktigt soltak till EX60? […]

Radion XC40 2024

Varje gång jag startar bilen så m&arin[…]