Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
kimmax skrev:Hej! jag förstår lite av ditt problem, själv använder jag alltid bälte men har en förmåga att starta bilen innan jag sätter på mig bältet då blir man lite irriterad på plinget så jag är också lite nyfiken om man kunde ta bort det häls. kimmax S60 T5
Jag har en väldigt enkel lösning på era "problem".

Sätt på er bältet med en gång!

:roll:
Användarvisningsbild
av CarMan
NCR skrev:
kimmax skrev:Hej! jag förstår lite av ditt problem, själv använder jag alltid bälte men har en förmåga att starta bilen innan jag sätter på mig bältet då blir man lite irriterad på plinget så jag är också lite nyfiken om man kunde ta bort det häls. kimmax S60 T5
Jag har en väldigt enkel lösning på era "problem".

Sätt på er bältet med en gång!

:roll:
vi är vanemäniskor :wink:
vi säter på oss bältet på en gång, men vrider på nyckeln sekunden innan vi tar tag i bältet.
av NCR
CarMan skrev: vi är vanemäniskor :wink:
vi säter på oss bältet på en gång, men vrider på nyckeln sekunden innan vi tar tag i bältet.
Jojo, men Volvos varning plingar ju bara lite diskret. Har du provat att sitta i en Kia exempelvis? Ett ruskigt otrevligt tjut har de bilarna i jämförelse med Volvos nästan lite exlusiva ljud. :)
Användarvisningsbild
av Brainy
hehe volvo är t.om premiumbil när det gäller bältessummern 8)
av andezon
Finns ingen givare på förastolen, volvo antar att det sitter någon där om bilen körs..

Det går att ladda ner den amerikanska mjukvaran så plingar den bara 4 gånger sen är den tyst..
av maf
andezon skrev:Det går att ladda ner den amerikanska mjukvaran så plingar den bara 4 gånger sen är den tyst..
Men det är ju värdelöst. Man vill ju ha det precis tvärt om, dvs att den inte börjar plinga frenetiskt så fort man startar bilen utan väntar tills man rullar i 10km/h eller så. På den tiden hinner jag få på mig mitt bälte.

Mitt sätt att komma runt problemet just nu är att direkt när jag startat bilen lägger jag i backen på min automatlåda, då slutar det plinga direkt.

/Magnus
av NCR
*PLING*

Dagens i-landsproblem! :lol:
av haxpet
Det är säkert någon som skrivit det här redan, men bara för att jag inte orka läsa precis alla inlägg så skriver jag hur det funkar i min S60 -02.

Själv kör jag alltid med bälte, men har som många andra ovanan att starta först och sätta på bältet sen.

Min bil plingar ett par gånger, men om jag fortfarande står stilla efter 4-5 pling så slutar den ochj går inte igång fören jag passerar 10 km/h som många andra har skrivit.

Men om jag startar och lägger i backen direkt så tystnar den också direkt. Man behöver alltså inte ha bälte på sej när man backar. :)

Men i en bil med Airbag så ska man alltid ha bälte, händer de något så gör airbagen mera skada än nytta om man inte har bälte på sej.
av f_palsson
Är det någon som säkert vet att man kan få plinget att först börja vid hastigheter över 10km/h även på äldre modeller?
av Frigge
f_palsson skrev:Är det någon som säkert vet att man kan få plinget att först börja vid hastigheter över 10km/h även på äldre modeller?
Om man laddar USA mjukvaran så fungerar det så även på äldre bilar.

/Fredrik
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Menar du att när du losar klippset får […]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LSM[…]

Även jag saknar RTTI. Är det många[…]

Bygga ”busbil”

Med begränsad budget så skulle jag i f&[…]